Do dyspozycji chętnych zostało oddanych łącznie 20 jednośladów elektrycznych V generacji, które przy wspomaganiu elektrycznym mogą rozwinąć prędkość do 25 km/h. Dla mniej wprawionych użytkowników pojazdy wyposażono w system wsparcia jazdy posiadający trzy tryby wspomagania. Na w pełni naładowanej baterii można przejechać aż 100 km! Co ciekawe, jazda na rowerze jest możliwa również bez wykorzystania silnika elektrycznego przy użyciu siły własnych mięśni. Po skorzystaniu z roweru należy go odstawić na jedną ze stacji. Trasa rowerowa łącząca Hel i Władysławowo liczy około 33 km.
Obie modułowe stacje ładowania i parkowania oraz wypożyczania pojazdów to zespół 12 stanowisk dla elektrycznych dwukołowców, tj. rowerów, skuterów i hulajnóg. Połowa miejsc przeznaczona będzie na rowery do wypożyczenia, a pozostałe dla użytkowników z własnymi pojazdami.
Każde ze stanowisk dla użytkowników wyposażone jest w specjalną szafkę z zamkiem elektromagnetycznym, otwieraną zdalnie, przy pomocy dedykowanej aplikacji na smartfona.
W środku znajdują się gniazdo 230V/8A do ładowania jednośladów oraz USB 5V/5A do szybkiego zasilenia przenośnego sprzętu elektronicznego, miejsce do przechowywania małego bagażu podręcznego oraz zintegrowana linka zabezpieczająca zaparkowany pojazd przed kradzieżą.
Wdrażany obecnie projekt pilotażowy jest prowadzony w ramach projektu Pilot Maker Elektro ScaleUp, który jest współfinansowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Jego głównym celem jest rozwijanie potencjału elektromobilności w społeczeństwie, a także popularyzacja ekologicznych źródeł transportu. Testy na Półwyspie Helskim są owocem współpracy PKP TELKOL ze start-upem TrybEco z Łodzi i wpisują się w działania PKP S.A. na rzecz rozwoju elektromobilności, a także w coraz bardziej popularną ekonomię współdzielenia.
Ze względu na to, że pilotaż projektu jest wprowadzany w czasie pandemii koronawirusa, żeby zabezpieczyć użytkowników, rowery będą codziennie dezynfekowane. Przy stacjach pojawią się również dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk.