Zmodernizowane mosty zapewnią lepsze podróże z Kaszub w stronę Trójmiasta. PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły właśnie remont przeprawy w Niestępowie, kontynuują zaś prace na obiekcie w Rutkach. Ponad 100-letnie mosty nad Radunią pozwolą sprawniej i bezpieczniej dotrzeć do Trójmiasta po tzw. bajpasie kartuskim. Funkcjonuje on w trakcie modernizacji linii kolejowej nr 201.
W ramach kompleksowego remontu mostu w Niestępowie, wykonawca zakonserwował i przemalował metalowe przęsło. Przygotował także tor kolejowy. W Rutkach zaś wymienił wyeksploatowane elementy obiektu, na środkowym, kratowanym przęśle, zbudował konstrukcję, na której montowany będzie tor. Wykonał także zabezpieczenie antykorozyjne stalowej części obiektu.
Ponad 100-letnie mosty nad Radunią zapewnią sprawne i bezpieczne połączenie kolejowe Kaszub z Trójmiastem.
– Inwestujemy w polską kolej po to, aby coraz więcej pasażerów mogło i chciało korzystać z tego środka transportu. Prace toczą się w każdym regionie kraju – również na Pomorzu. Wkrótce zakończymy tę ważną, otwierającą nowe możliwości inwestycję – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Bajpas kartuski
W ramach prac wykonawca wzmocnił na trasie podtorza i zbudował odwodnienie linii.
Inwestor buduje nowy peron w Żukowie Zachodnim, a w Gdańsku Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile prowadzi prace przygotowawcze. Perony zapewnią wygodny dostęp do kolei dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się.
– Realizacja bajpasu kartuskiego zwiększy możliwości połączeń kolejowych w województwie pomorskim. Bajpas zapewni dojazd pociągami do Kartuz i okolic z Trójmiasta podczas modernizacji linii kolejowej nr 201 Bydgoszcz – Trójmiasto. Inwestycja poprawi dostęp do kolei oraz umożliwi sprawne i wygodne, codzienne podróże do pracy czy szkoły – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Zakończenie wszystkich prac planuje się w czerwcu 2023 r. Wartość inwestycji w ramach projektu pn. „Przygotowanie linii kolejowych nr 234 na odcinku Gdańsk Kokoszki – Stara Piła oraz nr 229 na odcinku Stara Piła – Glincz jako trasy objazdowej” na czas realizacji projektu „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto” to 95,2 mln zł netto.