Spółka PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście otworzyła oferty w przetargu na wykonanie naprawy czwartego poziomu utrzymania P4 pojazdów kolejowych z prawem opcji. Oferty złożyło troje potencjalnych wykonawców.
Ogłoszony przetarg obejmował dwa zadania:
- Wykonanie naprawy poziomu P4 pojazdów kolejowych serii EN57AKM – 10 ezt z opcją rozszerzenia do 12 ezt,
- wykonanie naprawy poziomu P4 na pojeździe kolejowym EN58-1718
Do przetargu zgłosiło się trzech potencjalnych wykonawców: Public Transport Service Sp. z o.o., PESA Mińsk Mazowiecki S.A. oraz Serwis Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. Sp. K.
Spółka Public Transport Service chce podjąć się realizacji zadania numer 2 , za które wyliczyła kwotę 1 934 790,00 zł. Zgodnie z założeniem, zrobi to w 45 dni. Proponuje gwarancję na 26 miesięcy.
PESA Mińsk Mazowiecki za naprawę P4 dziesięciu pojazdów serii EN57AKM 18 179 400,00 zł, w zakresie objętym prawem opcji – 3 635 880,00 zł. Wykonanie naprawy poziomu P4 na pojeździe kolejowym EN58-1718 PESA wyliczyła na 2 056 560,00 zł.
W pierwszym zadaniu na pracę przy jednym pojeździe przeznaczy 45 dni, usługę obejmie zaś 36 miesięczną gwarancją. Odpowiednio w drugim zadaniu – 49 dni i 26 miesięcy gwarancji.
Serwis Pojazdów Szynowych złożył ofertę na realizację zadania pierwszego za 15 375 000,00 zł. Kolejne dwie naprawy wykona za 3 075 000,00 zł. Pracę przy jednym pojeździe określił na 60 dni. Udzieli także 36 miesięcznej gwarancji.
Spółka PKP SKM Trójmiasto na realizację pierwszego zadania w opcji podstawowej przeznaczyła 18 450 000,00 zł, na dwie kolejne naprawy – 3 690 000,00 zł. Zadanie drugie spółka wyliczyła na 1 845 000,00 zł.