Wydarzenia Wywiady

Platforma spotkań od wieku. MTP obchodzą 100-lecie istnienia [WYWIAD]

Ważnym rokiem był 1989 i przełom polityczny, który przyniósł uwolnienie gospodarki. To był potężny impuls rozwojowy dla targów.

Zorganizowaliśmy wiele dużych i ważnych wydarzeń, ale wspomnę tylko o dwóch, które odbyły się na naszym terenie: Konferencja Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu w 2008 roku, pierwsza w Polsce (potem byliśmy organizatorem technicznym dwóch kolejnych COP – w Warszawie i Katowicach) czy pierwsze poza Warszawą posiedzenie Zgromadzenia Narodowego z okazji 1050. rocznicy chrztu Polski w 2016 roku.

Jakie znaczenie dla polskiej i europejskiej gospodarki mają Międzynarodowe Targi Poznańskie?

Powiem krótko: duże. Paradoksalnie, widać to było w czasie pandemii. W ubiegłym roku wprowadzony w wielu państwach lockdown przerwał łańcuchy dostaw i trwało poszukiwanie nowych kontrahentów. I był problem, bo przez internet nie jest się w stanie dokładnie obejrzeć danego produktu, przetestować go. Przedsiębiorcy szukali nowych kontaktów biznesowych, a o te wciąż najłatwiej na targach. Każde targi to bardzo specyficzna impreza: przez kilka dni gromadzi wielu wystawców i odwiedzających z jednej branży. Można więc obejrzeć wszystko, zapoznać się z ofertami firm, premierowymi produktami, przetestować, porównać. A przede wszystkim można się spotkać z ludźmi, wypić z nimi kawę, nawiązać nowe kontakty biznesowe i podtrzymać istniejące, coś kupić i sprzedać, podpisać umowę. Targi to święto danej branży, nic więc dziwnego, że wielu przedsiębiorcom ich brakowało.