Koleje Ukraińskie świętowały 10, rocznicę wprowadzenia na tory kolei dużych prędkości. Operator pociągów Intercity oraz Intercity+ zainaugurował działalność 22 lutego 2012 r.
Uroczystości były okazją do przypomnienia o zaangażowaniu Ukrzaliznytsii w rozwój infrastruktury kolejowej i taboru w kraju.
– W tym roku Ukrzaliznytsia inwestuje znaczne środki w infrastrukturę kolejową, by wciąż zwiększać możliwości naszych składów – podkreślał przedstawiciel przewoźnika – Ołeksandr Percowski. – Inwestujemy także w nowoczesny tabor, w szczególności w pociągi Hyundai Rotem. Przeszły już one modernizacje wewnętrzną. Zainstalowaliśmy nowy system monitoringu wizyjnego oraz wszelkie niezbędne systemy bezpieczeństwa. Niedawno także do użytku oddaliśmy panel serwisowy i kontrolny Hyundai. Pozwala on na ocenę wszystkich parametrów technicznych pociągów w czasie rzeczywistym – w trakcie jazdy.
Obecnie szybkie pociągi elektryczne kursują na trasach: Kijów – Charków, Kijów – Lwów, Kijów – Konstantynówka, Kijów – Pokrovsk, Kijów – Zaporoże, Kijów – Odessa, Kijów – Przemyśl, Kijów – Krzywy Róg, Kijów – Tarnopol oraz Kijów – Sławsko.
Na trasach pociągi zatrzymują się na 45 stacjach.
W ciągu dekady pociągi Intercity oraz Intercity+ przewiozły na swoich pokładach ponad 33 mln pasażerów. O wyróżnieniu 33-milionowej pasażerki pisaliśmy już wcześniej (czytaj więcej).