Niewielka miejscowość na Słowacji Čierny Balog, może poszczycić się wyjątkową atrakcją turystyczną. Otóż przez tamtejszy stadion piłkarski biegnie czynna linia kolejowa lokalnej leśnej kolejki wąskotorowej.
Budowa kolejki rozpoczęła się w 1901 roku, a w 1908 roku oddano do użytku jej pierwszy etap. Pierwotnie głównym celem niewielkiej linii transport drewna z okolicznych lasów. W latach 20-tych ubiegłego stulecia zaczęto wykorzystywać trasę do przewozu pasażerów między wsiami Čierny Balog i Hronec. Początkowo ta linia była bardzo skromna i liczyła sobie ledwie 10 km, lecz z czasem rozrosła się do 132 km.
Po zakończeniu II wojny światowej drewno zaczęto coraz częściej przesyłać z pomocą pojazdów kołowych, co w efekcie zmniejszyło zainteresowanie kolejką. Ostatecznie w 1982 r. władze podjęły decyzję o zawieszeniu ruchu wąskotorówki i zezłomowaniu taboru. Wówczas grupa pasjonatów i lokalnych przedstawicieli sprzeciwiła się kontrowersyjnej decyzji i rozpoczęła walkę o zachowanie kolejki. Finalnie udało się ją uratować i nawet odrestaurowano tabor oraz część torowisk. W 1992 roku na powrót pociągi zaczęły odwiedzać Čierny Balog, tym razem wożąc turystów. Po kilkukrotnym wydłużaniu trasy, dziś liczy ona sobie 17 kilometrów, choć planowana jest dalsza rozbudowa.
Kolej Čiernohronská działa codziennie od 1 maja do 15 września.
Największą atrakcją kolei jest fakt, iż fragment jej torowiska biegnie przez miejscowy stadion piłkarski Futbalové Ihrisko Čierny Balog. Zaopatrzony w tylko jedną trybunę obiekt sportowy może pomieścić 480 widzów, z których wielu stanowią zwykle turyści. Między trybuną, a murawą boiska znajdują się bowiem tory, którymi przejeżdża wspomniana kolejka. Co ciekawe ma to miejsce również w trakcie trwania meczów lokalnej drużyny. Ów ewenement na skalę światową sprawił, że ta niewielka słowacka miejscowość niejako „zaistniała na mapie”, dzięki sławie jaką zyskała w mediach.