Szwajcarski organ ds. bezpieczeństwa kolejowego (NSA) opublikował dwa komunikaty dotyczące zagrożeń związanych z urządzeniami pokładowymi ETCS Guardia produkowanymi przez firmę AngelStar.
Pierwszy z komunikatów odnosi się do konkretnej wersji oprogramowania, w której – przy spełnieniu określonych warunków, w tym jazdy w trakcji wielokrotnej – może dojść do nieprawidłowego określenia pozycji pojazdu względem ostatniej miniętej grupy balis. Przeprowadzona analiza wykazała jednak, że błąd ten nie dotyczy żadnego z użytkowanych pojazdów. W przypadku jednostek będących w trakcie produkcji, zagadnienie zostało odpowiednio uwzględnione już na etapie projektowania.
Drugi alert dotyczy potencjalnych niezgodności urządzeń Guardia z wymaganiami bezpieczeństwa opisanymi w specyfikacjach, a szczególnie z dokładnością pomiaru przebytej odległości za pomocą odometru. Wpływ ewentualnych nieprawidłowości został przeanalizowany we wszystkich projektach, których mógł dotyczyć, a ryzyko z tym związane pozostaje pod kontrolą.
W następstwie identyfikacji opisanych problemów wprowadzono dodatkowe warunki eksploatacji systemu Guardia w kontekście bezpieczeństwa.