Inwestycje Raport z Polski

Przemyśl: PKP Intercity zbuduje nowoczesne zaplecze techniczne

PKP Intercity zbuduje w Przemyślu nowoczesne zaplecze techniczne dla swoich pociągów. Zatrudnienie tam znajdzie ok. 150 osób. Sam obiekt zapewni pełną obsługę techniczną i mycie składów. Wartość inwestycji to ponad 339,9 mln zł brutto. Intercity pozyskało na ten projekt łącznie 1,01 mld złotych dotacji z UE.

Za budowę zaplecza technicznego wraz z nowoczesną myjnią, które powstanie w Przemyślu, w dzielnicy Bakończyce, odpowiedzialne będzie konsorcjum firm KZN Rail sp. z o.o. i Wadoma W. Małkowiak, W. Bodziony spółka komandytowa. Budowa będzie trwała 24 miesiące od dnia zawarcia umowy.

Inwestycja powstanie na obszarze ponad 7,62 ha. Na terenie technicznej stacji postojowej zostanie zbudowany obiekt, w którym powstanie hala myjni i hala napraw. Ich łączna powierzchnia użytkowa przekroczy 7800 metrów kwadratowych, długość nowo zbudowanych torów sięgnie ponad 6 km, zamontowanych zostanie także 28 rozjazdów.

Rozwój zaplecza technicznego

Inwestycja w Przemyślu to największa inwestycja infrastrukturalna PKP Intercity. Czynności wykonywane w nowym obiekcie, związane z przygotowaniem składów do wyjazdu w trasę, ułatwią ich sprawniejszą odprawę ze stacji Przemyśl Główny.

– PKP Intercity S.A. planuje wiele inwestycji infrastrukturalnych w rozbudowę i modernizację zapleczy technicznych. W najbliższych latach Spółka zainwestuje około 2 mld zł w nowoczesne, przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne – mówi Dagmara Zawadzka, Wiceprezes Zarządu Spółki.

Jesteśmy niezwykle zadowoleni z powierzonego nam zadania. Jako wykonawcy podobnych inwestycji dla Kolei Dolnośląskich, Kolei Małopolskich, MPK Kraków czy MPK Olsztyn, doskonale wiemy, jakie znaczenie dla przewoźnika i pasażera mają nowoczesne zaplecza techniczne. To, czy składy pociągów wyjadą w trasę o czasie, czy będą odpowiednio przygotowane i w pełni sprawne, zależy właśnie od wydajnego i dobrze wyposażonego zaplecza. Przemyśl Bakończyce to ambitny projekt, do wykonania którego niezbędne jest odpowiednie doświadczenie i szerokie kompetencje. Kompetencje KZN Rail oraz Wadomy bardzo dobrze się uzupełniają i z pewnością będziemy tworzyć sprawny zespół przy realizacji nowego i ważnego dla PKP Intercity zadania – mówi Grzegorz Leszczyński, Prezes Zarządu KZN Rail.

Bartek Dębkowski / Kreatyw! Media

Unowocześnienie infrastruktury technicznej przyniesie standaryzację obiektów – będą one podzielone na trzy kategorie, dostosowane do odpowiedniego standardu danej lokalizacji pod kątem realizacji rozkładu jazdy. W efekcie zostanie podniesiony standard obsługi taboru i zoptymalizowanie przygotowania pociągów do tras.

Efekty inwestycji dla Pasażerów

Rozbudowa układu torowego pozwoli obsłużyć większą liczbę składów i podniesie efektywność przygotowania pociągów do trasy, co będzie korzystne dla pasażerów – podkreśla Marcin Karasiński, Członek Zarządu PKP Intercity. Przebudowa stacji postojowej, nowe budynki i hale napraw umożliwią w przyszłości zwiększenie siatki połączeń. W jej ramach powstaną dodatkowo m.in. nowa nastawnia, stacja paliw, drogi, place manewrowe i parkingi. Zaplecze techniczne przyśpieszy i usprawni czyszczenie i obsługę techniczną pociągów, zostanie dostosowanie do obsługi już posiadanych przez spółkę pojazdów.

Dodaj komentarz