PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizowały stację i dwa przystanki w Puławach. Na trzecim prace dobiegają końca. Prace inwestycyjne trwają także na trasie Dęblin – Lublin, gdzie ułożony został już drugi tor. Wartość całego projektu to ponad 3,5 mld zł.
Jeszcze w te wakacje pasażerowie bez przeszkód będą mogli skorzystać z czterech stacji i przystanków w Puławach: Puławy, Puławy Miasto, Puławy Chemia oraz Puławy Azoty. Dla turystów to lepszy dostęp do atrakcji miasta np. Pałacu Czartoryskich, a dla mieszkańców wygodniejsze dojazdy do pracy.
Z pierwszej krawędzi peronu pasażerowie mogą korzystać już od października 2019 r. Ta część wyposażona została w szeroką wiatę, ławki oraz gabloty informacyjne. PKP PLK zadbały także o dostęp do peronu dla osób niepełnosprawnych i niewidomych. W ramach inwestycji powstało także przejście podziemne z windą. Aktualnie kończą się prace przy drugiej krawędzi peronu.
Wykonawca finalizuje prace na drugim peronie. Zamontowano tam energooszczędne oświetlenie i ustawiono ławki. Montowana jest przeszklona wiata. Roboty prowadzone są przy części „towarowej”. Budowana jest rampa dla składów towarowych.
Przystanek Puławy Chemia
Na tym przystanku podwyższony został peron nr 2. Do dyspozycji pasażerów są ławki, wiata i tablice informacyjne. Kończą się prace na sąsiednim peronie.
Dzięki temu przystankowi dogodniejsze będą dojazdy m.in. do Zakładów Azotowych. Jest już konstrukcja nowego peronu, dostosowanego dla potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania. Kończy się wymiana torów i wzmacnianie nasypów. Wykonawca będzie montował sieć trakcyjną nad torami.
Na stacji Puławy oraz na przystankach Puławy Miasto, Puławy Chemia i Puławy Azoty wszystkie perony będą dostępne latem 2020 roku. Zakończą się wówczas prace związane z budową drugiego toru oraz montażem nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Prace modernizacyjne na linii Dęblin – Lublin
Wykonawca prac buduje nowe perony m.in. w Sadurkach i Stasinie Polnym. W Motyczu ustawiono nową, szeroką wiatę przy peronie nr 2. Podróżni mogą już korzystać z przejścia podziemnego pod torami, które wyposażono w pochylnie. Przygotowywana jest winda.
Pomiędzy Dęblinem a Lublinem, obok przejeżdżających nowym torem pociągów, układany jest drugi tor. Zamontowano go prawie na całej 70 km trasie. Prowadzone jest też szlifowanie i zgrzewanie szyn. Montowana jest sieć trakcyjna.
Wszystkie prace odbywają się przy jednotorowym ruchu pociągów. Przywrócenie dwutorowego ruchu na odcinku Dęblin – Lublin planowane jest w III kwartale 2020 roku.
Modernizacja linii nr 7 jest jednym z największych projektów w Krajowym Programie Kolejowym. Po jej ukończeniu – najpierw na trasie Otwock – Lublin, a później Warszawa Wschodnia – Otwock – podróż najszybszym pociągiem między Warszawą i Lublinem zajmie około 90 minut.
Projekt „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” jest wart ponad 3,5 mld zł i jest współfinansowany przez UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020. Wszystkie prace w ramach I etapu zostaną zrealizowane do 2022 roku.