Ważnym elementem rozwoju sieci kolejowej są również inwestycje w bieżące utrzymanie.
W zeszłym roku PLK wymieniły część torów i poprawiły parametry linii kolejowej Kraków – Oświęcim. Podróżni mogą korzystać z odnowionych peronów w Zelczynie i Jaśkowicach.
– Na odcinku Podbory Skawińskie – Brzeźnica oczyściliśmy i wzmocniliśmy nawierzchnię torów, a także poprawiliśmy ułożenie szyn – dodaje zarządca infrastruktury kolejowej.
We wrześniu zakończyły się prace poprawiające stan techniczny szlaku Kamionka Wielka – Nowy Sącz, na linii Tarnów – Leluchów. Przebudowano tor na długości ok. 4 km oraz wyremontowano 12 obiektów inżynieryjnych. Istotnym efektem prac są sprawniejsze podróże pociągiem i wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Zapewniła go także przebudowa 5 przejazdów kolejowo-drogowych w Kamionce Wielkiej i w Jamnicy.
W ramach prac utrzymaniowych odnowiono także obiekty na linii kolejowej nr 100, czyli małej obwodnicy towarowej Krakowa. Nowy blask zyskały wiadukty nad ul. Pilotów, Mogilską i Dekerta. Remont przeszedł również most kolejowy nad Wisłą.