Tak wyglądać będą nowe wagony pasażerskie dla PKP Intercity, które wyprodukuje w ramach rekordowego kontraktu na 300 sztuk H.Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. – To nie tylko design – to symbol nowoczesnej, komfortowej i zrównoważonej kolei przyszłości – podkreśla producent.
Projekt malatury powstał we współpracy z PKP Intercity i stanowi połączenie elegancji, dynamiki oraz wyrazistej tożsamości wizualnej narodowego przewoźnika.
Jak informują przedstawiciele H. Cegielski – Fabryki Pojazdów Szynowych, nowa szata graficzna będzie znakiem rozpoznawczym całej serii wagonów, które sukcesywnie powstają w poznańskiej fabryce.
Rekordowy kontrakt dla FPS
PKP Intercity przetarg na zakup 300 nowych wagonów z prawem opcji na kolejnych 150 rozstrzygnęło w pierwszym kwartale 2024 roku. Projekt, w ofercie podstawowej wart jest ponad 4,2 mld zł brutto, z opcją – 6,36 mld.
W ramach przetargu zakupione zostaną wagony różnego typu. Po zakończeniu dostaw, w opcji podstawowej, park taborowy PKP Intercity będzie bogatszy o:
- 38 wagonów przedziałowych 1. klasy z wydzieloną częścią bezprzedziałową;
- 40 wagonów przedziałowych 2. klasy;
- 80 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy;
- 38 wagonów przedziałowych 2. klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami;
- 40 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów;
- 38 wagonów restauracyjnych;
- 26 wagonów dzienno-nocnych, które zapewnią wygodne przejazdy w nocy.
W przypadku skorzystania z prawa opcji, które rozszerzy zamówienie do łącznie 450 wagonów, każda z wyżej wymienionych kategorii taboru będzie poszerzona o dodatkowe jednostki, od 13 do 40 sztuk. Nowe wagony rozpędzą się do 200 km/h.
Więcej o projekcie przeczytacie poniżej:
H. Cegielski – FPS zwycięża przetarg na 300 wagonów dla PKP Intercity