Nowi wykonawcy dołączyli do projektu budowy tunelu kolejowego między stacjami Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska / Łódź Żabieniec. Niedaleko Mszczonowa rozpoczęła się produkcja 30 tys. elementów obudowy tuneli, tzw. tubingów. Półkoliste części ścian zapewnią bezpieczne przejazdy podciągów pod miastem. Inwestycja za ponad 1,7 mld zł realizowana przez PKPPolskie Linie Kolejowe S.A., zwiększy możliwości kolejowych połączeń. Projekt jest współfinansowane ze środków UEPOIiŚ.
– Budowa tunelu średnicowego to bardzo ważna inwestycja, która umożliwi rozwój nie tylko miasta, lecz także całego regionu. Dzięki węzłowi pod Łodzią powstanie „małe metro” na co dzień umożliwiające sprawną komunikację mieszkańcom miasta. To również istotne przedsięwzięcie w kontekście połączeń dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych, które zwiększą potencjał inwestycyjny i turystyczny województwa łódzkiego. Udrożnienie węzła jest możliwe dzięki dofinansowaniu z Funduszy Europejskich, z Programu Infrastruktura i Środowisko – podkreślił Waldemar Buda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej.
Wykonawca inwestycji przygotowuje aktualnie komory startowe. To właśnie z nich rozpoczną pracę maszyny TBM. Na placu przy ul. Długosza z przywiezionych elementów montowana jest mała tarcza. Prace obejmują również wykop m.in. wykonanie ścian szczelinowych i przygotowanie komory startowej.
W rejonie ul. Stolarskiej i Odolanowskiej wykonane zostały ściany komory dla dużej maszyny TBM. Docelowo komora będzie miała 26,5 m głębokości oraz do 30 m szerokości. W obu lokalizacjach pracuje specjalistyczny sprzęt. Po przygotowaniu komór startowych, złożone tarcze rozpoczną drążenie tuneli. Pierwsze prace planowane są w grudniu br.
Równolegle do działań na budowach, prowadzone są prace projektowe związane z podziemnymi przystankami Łódź Polesie i Łódź Śródmieście. Wykonawca uwzględnia w projekcie dodatkowy, trzeci przystanekŁódź Koziny (robocza nazwa).
– InwestycjaPKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Łodzi, to kolejny krok do rozwoju sieci kolejowej w skali regionalnej, krajowej i międzynarodowej. Zwiększamy dostęp do kolei w obszarze aglomeracji oraz poza dużymi miastami, wykorzystując środki z funduszy unijnych oraz budżetu państwa. Inwestycje w nowoczesną, bezpieczna kolej to także inwestycje w rozwój polskiej gospodarki – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Podziemna trasa, to odchodzący od Łodzi Fabrycznej dwutorowy tunel o długości 3 km oraz 4 tunele jednotorowe o łącznej długości ok. 4,5 – w stronę Łodzi Kaliskiej i Łodzi Żabieniec. Ściany tuneli będą zbudowane z tubingów. Na dwutorowy tunel wykonawca przeznaczy 13 500 tubingów, tworzących „rurę” o średnicy 12,7 m. Do budowy tuneli jednotorowych wyprodukowane będzie 16 400 tubingów, układających się w pierścienie o średnicy 5 m. Dostawy elementów ścian zaczną się przed rozpoczęciem drążenia i zapewnią stały zapas tubingów na ok. 2 tyg. robót.
Koleje Mazowieckie zaprezentowały zmiany, jakie wejdą w życie od 30 sierpnia – od dnia obowiązywania korekty rozkładu jazdy pociągów. Co się zmieni? Wrócą bezpośrednie połączenia na linii Warszawa – Dęblin, zakończą się także utrudnienia na odcinku Błonie – Teresin Niepokalanów i w Rembertowie. R2 Warszawa – Łuków Do 4 września potrwają rozpoczęte w sierpniu utrudnienia […]
Nowosądecki Newag jako jedyny chce dostarczyć trzy dwunapędowe zespoły trakcyjne dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Cena nieznacznie przewyższa założony przez przewoźnika budżet. Przetarg ogłoszony przez ŁKA dotyczy dostawy 3 dwunapędowych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap IV”. Środki przeznaczone na sfinansowanie zamówienia podstawowego to 96 272 100,00 zł […]
Liczba wykolejeń tramwajów we Wrocławiu spadła – poinformował MPK Wrocław. Do tego przyczynia się m.in. sprawny nadzór nad bieżącym utrzymaniem torów, naprawy realizowane na bieżąco oraz dużo poważnych remontów. Odkąd MPK przejęło nadzór nad torowiskami, opiekuje się nimi utworzony Dział Torów i Sieci. Fachowcy na bieżąco kontrolują stan infrastruktury, nadzorują bieżące naprawy, konserwacje zwrotnic. – […]