Inwestycje Tabor Wydarzenia

Spółka Orion Kolej odebrała od PESA Bydgoszcz pierwszą Gamę 111Eo

Czteroosiowa lokomotywa elektryczna Gama 111Eo w barwach Orion Kolej wyjechała na tory. Pojazd wyprodukowała dla nowosądeckiej spółki PESA Bydgoszcz.

Przekazanie lokomotywy Gama 111Eo  (fot. PESA Bydgoszcz)
Przekazanie lokomotywy Gama 111Eo (fot. PESA Bydgoszcz)

Orion Rail Logistics Sp. z o.o. to przewoźnik kolejowy obecny na rynku od 1997 roku. Spółka rozpoczęła modernizację taboru i inwestuje w nowoczesne, ekologiczne i bezpieczne pojazdy.

– W procesie modernizacji taboru  staramy się współpracować z polskimi, sprawdzonymi firmami. Analiza rynku wykazała, że lokomotywy Gama spełniają nasze oczekiwania. Podjęliśmy rozmowy z Pesa. Co dla nas ważne – bydgoska spółka dostarczyła lokomotywę w bardzo krótkim terminie od podpisania umowy.  Od 26 maja pierwsza Gama w naszej flocie realizuje już regularne przewozyLokomotywa potwierdziła swoje wysokie parametry techniczne i komfortowe warunki pracy – powiedział Krzysztof Warchoł, właściciel Firmy ORION.

 

O współpracy między spółkami mówił także Piotr Rościszewski z PESA Bydgoszcz.

– Współpracujemy z firmą Orion od wielu lat. Przez ten czas Firma dała się poznać jako rzetelny i sprawdzony partner.  Bardzo się cieszymy, iż w związku z modernizacją swojej floty Firma ORION wybrała właśnie lokomotywę PESY. Jesteśmy pewni, że jest to dobry wybór z którego nasz klient będzie w pełni zadowolony oraz liczymy na dalszy rozwój naszej współpracy opartej o nowoczesne, ekonomiczne i bezpieczne lokomotywy. – powiedział Piotr Rościszewski, Kierownik Sprzedaży Rynku Lokomotyw PESA Bydgoszcz.

 

Nowosądecka spółka zamówiła w Pesa czteroosiową lokomotywę elektryczną Gama 111Eo.

Jest to elektryczna lokomotywa 4-osiowa o mocy 5 600 kW zasilana napięciem 3 kV DC. Lokomotywa posiada nowoczesny napęd z 2 przekształtnikami trakcyjnymi chłodzonymi cieczą̨ i 4 falownikami, na każdy silnik trakcyjny oddzielnie. Producent wyposażył ją w hamulec elektrodynamiczny odzyskowy i oporowy. Przeniesienie siły pociągowej z wózków na pudło odbywa się̨ za pomocą̨ skośnych cięgieł trakcyjnych. Lokomotywa przeznaczona jest do prowadzenia pociągów z prędkościami do 160 km/h.

To pierwsza polska lokomotywa, która bez żadnych problemów zaliczyła wszystkie testy nowego systemu ETCS i otrzymała, wydane przez UTK, dopuszczenie systemów bezpieczeństwa.

Dodaj komentarz