Przewozy towarowe Tabor

Stadler i SBB Cargo podpisali umowę ramową na dostawę 129 lokomotyw wielosystemowych Bo’Bo’

Stadler i SBB Cargo na targach InnoTrans podpisali umowę ramową na dostawę 129 lokomotyw wielosystemowych Bo’Bo’. Pierwsze zamówienie obejmuje 36 nowych, interoperacyjnych i wielosystemowych jednostek.

Lokomotywy Bo'Bo' wyposażone są w dwie kabiny maszynisty, zaprojektowane według najbardziej rygorystycznych kryteriów ergonomii i spełniają wymogi komfortu i ochrony przed hałasem najnowszych norm europejskich
Lokomotywy Bo’Bo’ wyposażone są w dwie kabiny maszynisty, zaprojektowane według najbardziej rygorystycznych kryteriów ergonomii i spełniają wymogi komfortu i ochrony przed hałasem najnowszych norm europejskich

SBB Cargo, szwajcarska firma zajmująca się transportem towarowym, wygrała ogłoszony przez Stadlera na początku 2024 roku przetarg na dostawę 36 elektrycznych lokomotyw wielosystemowych (25 kVAC / 15 kVAC / 3 kV DC). SBB Cargo zastąpi swoje stare lokomotywy Re420 pojazdami nowej generacji – elektrycznymi lokomotywami wielosystemowymi Bo’Bo’.

Nowe lokomotywy Bo’Bo’ stanowią naturalną ewolucję sprawdzonych i odnoszących sukcesy lokomotyw EUROLIGHT, EURODUAL i EURO9000, które zostały zaprojektowane z myślą o transporcie towarowym i pasażerskim na europejskich torach.

Nowoczesne lokomotywy skutecznie i niezawodnie spełniać mają wszystkie obecne i przyszłe wymagania, zapewniając przewoźnikom towarowym korzyści ekonomiczne, środowiskowe i operacyjne. Ich elastyczna konstrukcja pozwala na zastosowanie dwóch silników wysokoprężnych o mocy 500 kW lub dwóch modułów akumulatorów trakcyjnych o mocy do 2 MW do pokonania „ostatniej mili” na trasach niezelektryfikowanych. Możliwa jest także kombinacja obu rozwiązań. Wyposażone są w pilot radiowy umożliwiający pracę przy inwestycjach torowych lub przy manewrach na stacjach kolejowych.

– Wykorzystaliśmy nasze doświadczenie z poprzednich rodzin lokomotyw, aby wraz z Bo’Bo’ zaoferować rozwiązanie nowej generacji dla transportu kolejowego. Jestem przekonany, że wyznaczy nowy standard w tym segmencie – mówi Iñigo Parra, wiceprezes wykonawczy oddziału Stadler na Hiszpanię.

 

Lokomotywy Bo’Bo’ oferują maksymalną siłę uciągu do 350 kN i siłę uciągu 7 MW na obręczy koła. Inne zalety operacyjne obejmują niskie zużycie energii i możliwość automatycznego sprzęgła cyfrowego.

Spełniają techniczne specyfikacje interoperacyjności (TSI) i są wyposażone w różne pakiety krajowe.

Należą do nich konwencjonalne systemy automatycznej ochrony pociągów i ETCS zapewniające płynne operacje transgraniczne. Początkowa konfiguracja dla Szwajcarii, Niemiec i Austrii może w przyszłości zostać rozszerzona na inne kraje.

Lokomotywy wyposażone są w dwie kabiny maszynisty, zaprojektowane według najbardziej rygorystycznych kryteriów ergonomii i spełniają wymogi komfortu i ochrony przed hałasem najnowszych norm europejskich. Kabiny wyposażone w system HVAC zapewniają maksymalny komfort maszynisty w środowisku pracy. Każda kabina wyposażona jest w dwie kamery cofania i dwa boczne panele sterujące ułatwiające manewrowanie.

Alexander Muhm, dyrektor ds. transportu towarowego w SBB:

– Nowoczesny i wydajny tabor jest warunkiem koniecznym udanego kolejowego transportu towarowego w SBB. Jesteśmy przekonani, że dzięki pojazdom Stadler nabywamy lokomotywę, dzięki której będziemy mogli niezawodnie obsługiwać naszych klientów i wprowadzać szwajcarski kolejowy transport towarowy w przyszłość. Robimy kluczowy krok w niezbędnej transformacji kolejowego transportu towarowego.

Dodaj komentarz