Tabor

Stadler pokazał prototyp jednostki hybrydowej RS ZERO [FILM]

Stadler pokazał prototyp pociągu RegioShuttle, model RS ZERO. Oficjalna prezentacja odbyła się podczas berlińskich targów InnoTrans. Jednostka hybrydowa o napędzie wodorowym i akumulatorowym to następca popularnego RS1. Od 28 lat jest to jeden z najpopularniejszych pojazdów w niemieckim regionalnym transporcie kolejowym; obecnie w Niemczech i Czechach jeździ około 500 pojazdów RS1.

Fot. Stadler
Fot. Stadler

Stadler opiera się na sprawdzonej technologii i integruje najnowocześniejsze, przyjazne dla środowiska systemy napędowe. Prezentowana jednostka wyposażona jest w napęd wodorowy i akumulatorowy, dla Stadlera pojazd jest „symbolem postępu”.

Stadler kontynuuje historię sukcesu RS1, a jednocześnie stawia czoła wyzwaniom współczesności dzięki nowym, zrównoważonym układom napędowym. RS ZERO zachowuje charakterystyczne trapezowe paski okienne RS1 i wtapia się w futurystyczny design z nowoczesnym skrzydłem LED.

– Regio-Shuttle RS1 to ważna część historii Stadlera. Ostatni pojazd dostarczyliśmy klientowi 11 lat temu. Jestem bardzo zadowolony, że wraz z RS ZERO rozpoczynam nowy rozdział w tej historii sukcesu i mogę dalej poszerzać naszą wiodącą pozycję technologiczną w obszarze technologii napędów alternatywnych – mówi Peter Spuhler, Prezes Zarządu Dyrektorzy Grupy Stadler.

 

Otwartość technologiczna i zrównoważony rozwój

W Niemczech 38 proc. linii kolejowych nie jest zelektryfikowanych, a w Europie nawet 43 proc. Transformacja transportu ma także na celu przeniesienie znacznie większego ruchu na szyny – aby to osiągnąć, należy reaktywować stare i niezelektryfikowane trasy w Niemczech i Europie. Dzięki napędom akumulatorowym i wodorowym RS ZERO oferuje rozwiązanie umożliwiające jazdę bez emisji CO2.

Nie ma znaczenia, czy trasy są zelektryfikowane, czy wymagają stacji tankowania wodoru lub wysp ładowania. Każdy pojazd można dostosować do specyficznych warunków sieci kolejowej. Dzięki lekkiej konstrukcji i naciskowi na oś poniżej 18 ton idealnie nadaje się do stworzenia atrakcyjnej ekonomicznie oferty transportowej nawet na trasach drugorzędnych o małym natężeniu ruchu.

– Jesteśmy bardzo dumni, że w Berlinie budujemy kolejny pojazd z alternatywną technologią napędu – wyjaśnia Jure Mikolčić, dyrektor generalny Stadler Division Germany. – Dzięki otwartości technologicznej zawsze możemy zaoferować naszym klientom odpowiedni pojazd i wnieść istotny wkład w transformację transportu.

 

Komfort i elastyczność

RS ZERO jest oferowany w wersji jedno- i dwuczłonowej i oferuje miejsce dla od 70 do 150 pasażerów. Charakteryzuje się niską wysokością wejścia, przestronną, pozbawioną schodów przestrzenią niskopodłogową i pozbawionym barier użytkowaniem, co jest szczególnie korzystne dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej.

– Naszym celem było opracowanie szczególnie lekkiego pojazdu, który umożliwiłby bezemisyjną eksploatację na trasach drugorzędnych – podkreśla dr. Ansgar Brockmeyer, wiceprezes wykonawczy ds. marketingu i sprzedaży Grupy Stadler. – Dzięki RS ZERO oferujemy naszym klientom pociąg, który łączy wydajność z najwyższym poziomem komfortu i zapewnia pasażerom najlepszą możliwą dostępność.

 

Dodaj komentarz