Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Bardziej dostępna i funkcjonalna – taka będzie stacja Oświęcim

Nowe perony z przejściem podziemnym i windami to zmiany, które podniosą komfort i poziom bezpieczeństwa pasażerów na stacji Oświęcim. Inwestycji obejmuję także infrastrukturę kolejową, dzięki czemu sprawniejsze będą podróże na całej trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Po zakończeniu wszystkich prac, pod koniec przyszłego roku, wyższy standard obsługi zyska 10 stacji i przystanków.

Konstrukcje nowych peronów na stacji Oświęcim (fot. Dorota Szalacha / PKP PLK)
Konstrukcje nowych peronów na stacji Oświęcim (fot. Dorota Szalacha / PKP PLK)

Podróżni na stacji Oświęcim skorzystają z nowych peronów jesienią. Zamontowane będą wiaty, a także ławki. Przewidziano również tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Istotnym udogodnieniem dla podróżnych będą windy przy wejściach na perony oraz w nowym przejściu podziemnym. Trasa pod torami zapewni dostęp do peronów i lepszą komunikację z dwóch stron miasta. Przejście o długości 133 m zastąpi kładkę nad torami i zwiększy bezpieczeństwo.

Ruszyła przebudowa stacji PKP Oświęcim

Co aktualnie dzieje się na stacji?

Prace na stacji Oświęcim obejmują m.in. perony i przejście podziemne oraz 11 torów. Roboty poprzedziła zaś rozbiórka starych elementów, wykonana w ubiegłym roku. Już przygotowano konstrukcje podstawowe dwóch nowych peronów. Widać fundamenty wiat. Budowane są kolejne segmenty przejścia podziemnego. Ekipy wykonawcy wykonują prace zbrojarskie, a także żelbetowe.