Koleje Mazowieckie podpisały umowę na budowę zaplecza technicznego w Sochaczewie. Nowoczesny obiekt, o powierzchni ok. 2,5 tys. mkw stworzy spółka Stadler Service Polska. Obiekt świadczyć będzie usługę utrzymania nowych pojazdów FLIRT, zamówionych przez przewoźnika w 2018 r. Inwestycja kosztować ma 20 mln zł.
– Chciałbym podziękować firmie Stadler za dobrą współpracę związaną z realizacją zamówienia na nowe pojazdy FLIRT. Pomimo trudnych okoliczności związanych z pandemią Covid-19, realizacja kontraktu na pierwsze pojazdy jest już w ostatniej fazie – obecnie trwają odbiory techniczne. Podpisana dzisiaj umowa jest dla nas, ale i dla naszych pasażerów gwarancją na niezakłóconą eksploatację nowych pojazdów. To kolejny ważny, wspólnie realizowany projekt, dzięki któremu poprawi się komfort i jakość podróży po Mazowszu – mówił w trakcie podpisania umowy Robert Stępień, prezes zarządu KM.
Co powstanie w ramach umowy?
Stadler Service Polska stworzy halę serwisową o powierzchni łącznej 2,5 tys. mkw. Wyposażona zostanie ona w dwa tory serwisowe, magazyn, warsztat, pomieszczenie techniczne, zaplecze biurowo-socjalne, wraz z infrastrukturą torową, drogową oraz parkingiem. Inwestycja zlokalizowana będzie na terenie istniejącej Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Kolei Mazowieckich na granicy miasta Sochaczew i gminy Sochaczew – „Czerwonka Parcel”.
Zgodnie z umową, nowy obiekt oddany do użytku ma zostać jesienią 2021 r. W dokumencie zaznaczono, że w przypadku zapotrzebowania zaplecze będzie można rozbudować.
W nowopowstałym obiekcie Stadler będzie wykonywał usługę utrzymania nowych pojazdów FLIRT na poziomach od P1 do P3 jak również naprawy bieżące. Pojazdy FLIRT Stadlera eksploatowane w Polsce są znane z wysokiej jakości i bardzo dobrych wskaźników niezawodności i gotowości.
– Osiąganie tak dobrych rezultatów jest możliwe dzięki naszemu bogatemu doświadczeniu w utrzymaniu taboru. Bardzo się cieszę, że będziemy mieli do dyspozycji nowoczesne zaplecze techniczne, w którym będziemy mogli zadbać o to, by nowe pojazdy FLIRT Kolei Mazowieckich były bezpieczne, sprawne i dobrze służyły naszemu klientowi – powiedział Paweł Gręda, dyrektor zarządzający Stadler Service Polska.
O inwestycji mówił także Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny KM.
– Zapewnienie utrzymania i serwisowania taboru, jest dla Spółki równie ważne, jak jego zakupy. Bez odpowiedniego zaplecza technicznego: hal przeglądowych wyposażonych w odpowiedni sprzęt, warsztatów, magazynów oraz infrastruktury torowej, nie możemy myśleć o kompleksowej realizacji usług przewozowych. Podpisana umowa daje nam długoletnią gwarancję, że nasze pojazdy będą w dobrych rękach, dzięki czemu będziemy mogli oferować usługi na wysokim poziomie – mówi Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.