Pociągi KM wyposażone będą m.in. w defibrylatory, klimatyzację, komfortowe fotele, drzwi wejściowe z systemem odskokowo-przesuwnym, monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej dla pasażerów, sieć WiFi, platformę dla osób niepełnosprawnych, miejsca dla wózków inwalidzkich oraz dziecięcych, przestrzeń dla przewozu rowerów czy nowoczesne toalety.
Powiązane artykuły
Czechy przygotowują się do zautomatyzowania metra
Od lipca weszła w życie nowelizacja dekretu „Przepisy konstrukcyjne i techniczne kolei”. Dokument to wynik niedawnej nowelizacji ustawy o czeskich kolejach. Jego celem jest umożliwienie budowy tzw. automatycznego metra. Pojazdy pozbawione maszynisty kontrolowane będą wówczas za pomocą systemu technicznego. Rozporządzenie po raz pierwszy zastosowane zostanie przy budowie linii D praskiego metra. Dokument określa warunki techniczne budowy […]
Pseudokibice planowali zaatakować pociąg. Akcja udaremniona
Grupa pseudokibiców z Lubina w koalicji z pseudokibicami m.in. bydgoskiego oraz bytomskiego klubu piłkarskiego planowała zaatakować pociąg specjalny, z kibicami legnickiego klubu. Sytuację udało się opanować dzięki szeroko zakrojonym działaniom policjantów z Wrocławia, Poznania, Gdańska, Bydgoszczy oraz Łodzi. Na pociąg specjalny z kibicami planowała napaść grupa około 200 pseudokibiców. Informacje docierające od świadków zdarzenia z powiatów: […]
Większa przepustowość linii kolejowej Warszawa – Radom
PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększyły przepustowość dalekobieżnej trasy kolejowej przez Radom. Od niedzieli 29 sierpnia podróżni skorzystać będą mogli z nowych przystanków Radom Gołębiów oraz Radom Północny. Pociągi na odcinku Radom – Warszawa pojadą po dwóch torach. Koszt prac to 645 mln zł. Od niedzieli między Warszawą a Radomiem pociągi kursować będą po dwóch torach. […]