Do połowy marca można składać oferty w postępowaniu na dokumentację projektową dla modernizacji linii kolejowej nr 203, na odcinku Tczew – Czersk. Inwestycja poprawić ma komfort podróży oraz obsługi na stacjach kolejowych i przystankach. Przede wszystkim jednak skróci czas przejazdu pociągów kursujących do Trójmiasta.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na dokumentację projektową z nadzorem autorskim dla zadania „Prace na linii kolejowej nr 203 na odcinku Tczew – Czersk” w ramach projektu „Prace przygotowawcze dla wybranych projektów w sieci TEN-T”. Dokumentacja będzie gotowa na przełomie II i III kwartału 2023 r.
Projekt obejmuje linie: z Tczewa do Czerska (nr 203), z Szlachty przez Czersk do Bąka (nr 215), oraz niewykorzystywaną z Lipowy Tucholskiej do Szlachty Zachód ( nr 744). Dokumentacja ma także dotyczyć budowy dwóch łącznic między linią Chojnice – Tczew (nr 203) i linią Bydgoszcz – Gdynia Port (nr 201). Łącznie to ok. 100 km linii.
Modernizacja i budowa łącznic usprawnić ma przewóz towarów na linii od Bydgoszczy do portu w Gdyni. Docelowo poprawi także połączenia kolejowe z Tczewem i Bydgoszczą.
W ramach planowanych prac, zmodernizowane zostaną stacje i przystanki m.in. w Starogardzie Gdańskim, Czarnej Wodzie i Czersku. Powstaną nowe wiadukty, mosty oraz przejścia pod torami. Dokumentacja ma uwzględnić elektryfikację, która ograniczy wpływ linii na środowisko, a pociągi będą jeździć sprawniej i ciszej.
Po zakończonych pracach pociągi pasażerskie na trasie osiągać będą prędkość do 160 km/h, pociągi towarowe – 120 km/h.
Podobny zakres i efekty prac ma określić dokumentacja dla linii nr 215, gdzie planowana jest przebudowa przystanków w Będźmierowicach i Karsinie.