Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na budowę nowej trasy tramwajowej na ul. Kasprzaka. Koszt inwestycji to 205 mln zł.
Pierwsze prace ruszą jeszcze w tym roku. Wykonawca przejmie plac budowy, uporządkuje teren i założy zaplecze techniczne inwestycji. Zgodnie z założeniami tramwaje wyjadą na nowe torowisko w 2023 r.
W ramach prac ułożonych i zmodernizowanych zostanie 3,5 km torów. Czas realizacji zadania oszacowano na 20 miesięcy plus trzy miesiące przerwy zimowej. Docelowo przejazd nową trasą tramwajową zajmie mniej niż 10 minut. W przypadku zmiany środka transportu, przesiadka będzie możliwa na stacjach: PKP Wola i Metro Rondo Daszyńskiego.
– Na otwarcie tramwaju na Kasprzaka czekają mieszkańcy szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolic ul. Jana Kazimierza. Ale skorzystają nie tylko mieszkańcy Woli. Tramwaj dowiezie pasażerów do przystanku kolejowego Warszawa Wola. Do metra krótszą trasą dotrą także tramwaje z Bemowa – mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
Jak przeprowadzone zostanie zadanie?
Prace realizowane będą na 3,5 km odcinku. Między ul. Wolską a ul. Skierniewicką powstanie ok. 2,3 km nowych torów. Wykonawca zmodernizuje 1,2 km odcinek istniejących torów w ul. Wolskiej i Kasprzaka.
Dostępnych będzie 6 nowych peronów na przystankach: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Wszystkie przystanki będą przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, opiekunów z dziećmi w wózkach i seniorów. Do przystanku przy ul. Ordona, który będzie poniżej poziomu terenu będzie można dostać się windą i z pomocą pochylni. Będzie „zielona fala” a tory na ul. Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej, zostaną obsadzone rozchodnikiem.
Inwestycją zajmie się konsorcjum dwóch firm Strabag Sp. z o.o. i Strabag Rail a.s.