Raport z Polski Tramwaje Wydarzenia

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na budowę trasy tramwajowej na ul. Kasprzaka

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na budowę nowej trasy tramwajowej na ul. Kasprzaka. Koszt inwestycji to 205 mln zł.

Fot. Tramwaje Warszawskie

Pierwsze prace ruszą jeszcze w tym roku. Wykonawca przejmie plac budowy, uporządkuje teren i założy zaplecze techniczne inwestycji. Zgodnie z założeniami tramwaje wyjadą na nowe torowisko w 2023 r.

W ramach prac ułożonych i zmodernizowanych zostanie 3,5 km torów. Czas realizacji zadania oszacowano na 20 miesięcy plus trzy miesiące przerwy zimowej. Docelowo przejazd nową trasą tramwajową zajmie mniej niż 10 minut. W przypadku zmiany środka transportu, przesiadka będzie możliwa na stacjach: PKP Wola i Metro Rondo Daszyńskiego.

– Na otwarcie tramwaju na Kasprzaka czekają mieszkańcy szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolic ul. Jana Kazimierza. Ale skorzystają nie tylko mieszkańcy Woli. Tramwaj dowiezie pasażerów do przystanku kolejowego Warszawa Wola. Do metra krótszą trasą dotrą także tramwaje z Bemowa – mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

 

Jak przeprowadzone zostanie zadanie?

Prace realizowane będą na 3,5 km odcinku. Między ul. Wolską a ul. Skierniewicką powstanie ok. 2,3 km nowych torów. Wykonawca zmodernizuje 1,2 km odcinek istniejących torów w ul. Wolskiej i Kasprzaka.

Dostępnych będzie 6 nowych peronów na przystankach: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Wszystkie przystanki będą przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, opiekunów z dziećmi w wózkach i seniorów. Do przystanku przy ul. Ordona, który będzie poniżej poziomu terenu będzie można dostać się windą i z pomocą pochylni. Będzie „zielona fala” a tory na ul. Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej, zostaną obsadzone rozchodnikiem.

Inwestycją zajmie się konsorcjum dwóch firm Strabag Sp. z o.o. i Strabag Rail a.s.

Dodaj komentarz