Aktualności

W regionach przybyło pasażerów

Początek roku to zazwyczaj czas podsumowań. W przypadku kolei w regionach dane za zeszły rok podało kilku przewoźników. Liczby potwierdzają, że jest dobrze.

POLREGIO – więcej pasażerów

 Kolejny raz wzrosty zanotowały Przewozy Regionalne. W poprzednim roku z usług przewoźnika skorzystało o ponad 1,3 mln pasażerów więcej niż w 2017 roku. Jest to efekt zmian jakie przewoźnik wprowadził w ramach programu restrukturyzacji. Z pociągów, które poruszając się po Polsce pod marką konsumencką POLREGIO skorzystało 81,2 mln pasażerów. Oznacza to, że PR pozostaje przewoźnikiem, który w ubiegłym roku przewiózł najwięcej z nich w odniesieniu do całego rynku pasażerskich przewozów kolejowych w Polsce.
Ponadto POLREGIO wprowadziło najnowocześniejsze w Polsce terminale mobilne dla obsługi pociągów oraz nowe uniformy. Rozpoczął się proces wdrażania możliwości płatności kartą płatniczą w pociągach.
Anna Lenarczyk, Członek Zarządu – Dyrektor Handlowy w Spółce Przewozy Regionalne, podkreśliła, że:
– 2018 rok był owocny również pod względem ofert dla pasażerów. Wprowadziliśmy np. ofertę „Połączenia w dobrej cenie” na wielu nowych odcinkach. Jesteśmy uczestnikami Wspólnego Biletu i Pakietu Podróżnika. Posiadamy najszerszą siatkę sprzedaży biletów, od kas biletowych, biletomaty przez aplikacje i platformy na urządzenia mobilne po saloniki KOLPORTERA. Uruchomiliśmy własną internetową platformę sprzedaży biletów wraz z aplikacją mobilną.

Dalszy rozwój ŁKA

 Poprzedni rok dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej to 4 692 230 przewiezionych pasażerów (blisko 840 tysięcy pasażerów więcej). Oznacza to skok aż o 22% więcej w porównaniu do roku 2017. Dodać, należy, że w 2018 roku ŁKA rozpoczęła drugi etap rozwoju, związany z zakupem pociągów i uruchomieniem połączeń w nowych kierunkach. W rezultacie uzyskanego dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego zakupiono 14 nowych trzyczłonowych pociągów Impuls2. Pierwsze cztery wyruszyły na trasy w grudniu minionego roku. Także praca przewozowa była wyższa niż w 2017 roku i wyniosła 2 707 475 pociągokilometrów (wzrost o 13%).

Warszawska Kolej Dojazdowa na dobrych torach

 W 2018 roku WKD przewiozła 8 599 773 pasażerów, czyli więcej o blisko 11 % w stosunku do 2017 roku. Dzięki temu spółka odnotowała najlepszy wynik przewozowy w swojej historii jako podmiot prowadzący od 2001 roku samodzielną działalność gospodarczą.


– Tak dobre, rekordowe wyniki przewozowe, osiągnięte na linii WKD w 2018 roku, niewątpliwie przejdą do historii spółki. Jest to niezmiernie dobry rezultat, którego zapowiedź mieliśmy okazję zaobserwować już w początkowych dniach grudnia ubiegłego roku – podkreślił Michał Panfil, Prezes Zarządu Warszawskiej Kolei Dojazdowej.
Na osiągnięty rezultat największy wpływ miał remont infrastruktury kolejowej na linii nr 447 na odcinku Warszawa WłochyGrodzisk Mazowiecki, podczas którego część pasażerów korzystających zazwyczaj z przejazdów na tej linii, postanowiło przesiąść się do pociągów WKD. Ponadto rozkład jazdy pociągów w ramach oferty przewozowej WKD przez cały ubiegły rok nie podlegał żadnym zmianom stąd stabilna oferta przewozowa w połączeniu z wysoką punktualnością i niezawodnością kursowania pociągów WKD.

Dodaj komentarz