Jak przy większości tak dużych inwestycji, także tutaj nie brakuje sceptycznych głosów. Problematyczny wydaje się nie tylko koszt całego przedsięwzięcia, ale i kwestia jedynie czasowej koncesji na użytkowanie terenu. Mówi się o umowie na „zaledwie” 60 najbliższych lat. Utrudnieniem wydaje się być także możliwe skażenie gruntów, na których jeszcze czterdzieści lat temu stała i funkcjonowała rafineria. Konieczne będzie w tej lokalizacji przeprowadzenie tak zwanej remediacji, to jest procesu oczyszczenia z ewentualnych zanieczyszczeń.
Powiązane artykuły
MPK Wrocław zaprasza na wyjątkowe Mikołajki!
Premierowy pokaz najnowszych tramwajów, prawdziwy Św. Mikołaj, iście bajkowa sceneria oraz atrakcje dla całej rodziny – organizowana przez MPK Wrocław rodzinna zabawa Mikołajkowa na Zajezdni Tramwajowej Borek zapowiada się magicznie. Wstęp wolny. Przewoźnik zaprasza wszystkich chętnych w najbliższą niedzielę (5 grudnia) w godzinach 11:00 – 14:00. Zabawa odbędzie się pod dachem – na terenie jednej […]
MPK Wrocław: Oddaj krew i poprowadź tramwaj!
MPK Wrocław wraz ze swoim klubem Honorowych Dawców Krwi zachęca do oddawania krwi podczas stanu epidemicznego. Każdy, kto w sobotę 11 kwietnia podzieli się krwią, będzie mógł wcielić się w motorniczego i poprowadzić po terenie jednej z zajezdni MPK tramwaj. Przejazdy odbywać się będą po ustaniu pandemii. W ten nietypowy sposób miejski przewoźnik chce zachęcić […]
Czy po 11 latach na linię nr 223 Czerwonka – Orzysz wrócą pociągi?
Po ponad dekadzie na linię kolejową nr 223 z Czerwonki przez Biskupiec, Mrągowo, Mikołajki do Orzysza mają szansę wrócić pociągi. O planach modernizacji i reaktywacji trasy informuje samorząd województwa warmińsko-mazurskiego. Ratunkiem dla nieczynnej od 2010 linii ma być program Kolej+. W środę 11 sierpnia Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego Marek Brzezin podpisał umowę ws. opracowania dokumentacji dla […]