Jak przy większości tak dużych inwestycji, także tutaj nie brakuje sceptycznych głosów. Problematyczny wydaje się nie tylko koszt całego przedsięwzięcia, ale i kwestia jedynie czasowej koncesji na użytkowanie terenu. Mówi się o umowie na „zaledwie” 60 najbliższych lat. Utrudnieniem wydaje się być także możliwe skażenie gruntów, na których jeszcze czterdzieści lat temu stała i funkcjonowała rafineria. Konieczne będzie w tej lokalizacji przeprowadzenie tak zwanej remediacji, to jest procesu oczyszczenia z ewentualnych zanieczyszczeń.
Powiązane artykuły
Cele strategii nadzoru Prezesa UTK w 2021 roku
Sformułowane zostały również cele dodatkowe związane między innymi z bezpieczeństwem na przejazdach kolejowo-drogowych. Wypadki w tych miejscach w zdecydowanej większości występują wskutek niewłaściwego zachowania użytkowników dróg i pieszych. W dużo mniejszym zakresie przyczyniają się do nich awarie urządzeń oraz błędy w postępowaniu personelu kolejowego. Podmioty sektora kolejowego maja więc tu ograniczoną możliwość oddziaływania, jednak nie […]
Przewozy intermodalne w III kwartale roku odnotowały wzrost [RAPORT]
W III kwartale 2021 r. kolejowe przewozy intermodalne realizowało 22 licencjonowanych przewoźników. Post Views: 6 133
PKP CARGO dostarczy węgiel do Elektrowni w Połańcu
Spółka PKP CARGO wygrała przetarg na przewozy węgla kamiennego z LW Bogdanka i kopalń śląskich dla ENEA Elektrownia Połaniec. Docelowo przewoźnik przetransportuje 3,2 mln ton surowca. Oferta złożona przez Spółkę została wybrana jako najkorzystniejsza i w efekcie PKP CARGO będzie realizować dostawy węgla do Elektrowni w Połańcu. Podpisane w połowie kwietnia umowy będą obowiązywać przez […]




