Jak przy większości tak dużych inwestycji, także tutaj nie brakuje sceptycznych głosów. Problematyczny wydaje się nie tylko koszt całego przedsięwzięcia, ale i kwestia jedynie czasowej koncesji na użytkowanie terenu. Mówi się o umowie na „zaledwie” 60 najbliższych lat. Utrudnieniem wydaje się być także możliwe skażenie gruntów, na których jeszcze czterdzieści lat temu stała i funkcjonowała rafineria. Konieczne będzie w tej lokalizacji przeprowadzenie tak zwanej remediacji, to jest procesu oczyszczenia z ewentualnych zanieczyszczeń.
Powiązane artykuły
W Toruniu powstaje zielone torowisko
Wzdłuż nowej linii tramwajowej, w ciągu ul. Watzenrodego w Toruniu, trwa budowa zielonego torowiska. Dzięki zastosowaniu specjalnej konstrukcji i nawierzchni roślinnej zielone torowisko ogranicza drgania i hałas, pochłania pyły z ulicznego powietrza, a także zatrzymuje wilgoć. Dzięki temu minimalizowany jest efekt tzw. miejskiej wyspy ciepła. Nowa linia tramwajowa będzie liczyła prawie 13 tys. metrów toru […]
Alarm w pociągu pod kanałem La Manche
Kilkadziesiąt osób utknęło w tunelu kolejowym, biegnącym pod wodami kanału La Manche, łączącego Wielką Brytanię z kontynentem europejskim. „To było jak film katastroficzny” – skwitowała jedna z pasażerek. We wtorkowy wieczór dziesiątki pasażerów na kilka godzin utknęły w Eurotunelu łączącym Francję i Wyspy Brytyjskie. Powodem było uruchomienie alarmu w pociągu na trasie z Calais do […]
Od 4 listopada pociąg Kiev Express ponownie wjedzie na tory!
Kiev Express, po aż półtorarocznej przerwie ponownie wjedzie na trasę Warszawa – Kijów. Dotychczasowy przestój spowodowany był panującą od 2020 roku pandemią koronawirusa, utrudniając podróżnym swobodne przemieszczanie się pomiędzy krajami. Kilka słów o Kiev Express Kiev Express jest pociągiem pasażerskim o zasięgu międzynarodowym. Obsługuje relację Warszawa Zachodnia – Kijów, zapewniając pasażerom dostęp do wagonów z […]