Jak przy większości tak dużych inwestycji, także tutaj nie brakuje sceptycznych głosów. Problematyczny wydaje się nie tylko koszt całego przedsięwzięcia, ale i kwestia jedynie czasowej koncesji na użytkowanie terenu. Mówi się o umowie na „zaledwie” 60 najbliższych lat. Utrudnieniem wydaje się być także możliwe skażenie gruntów, na których jeszcze czterdzieści lat temu stała i funkcjonowała rafineria. Konieczne będzie w tej lokalizacji przeprowadzenie tak zwanej remediacji, to jest procesu oczyszczenia z ewentualnych zanieczyszczeń.
Powiązane artykuły
POLREGIO przedstawiło nowy rozkład jazdy pociągów
Wakacyjny pociąg Karsibór z Zielonej Góry do Świnoujścia pojedzie w 2025 r. w nowych, atrakcyjniejszych godzinach, w całości jako przyspieszony z pominięciem Szczecina Głównego. Pozwoli to skrócić czas przejazdu o około 45 min. Lubuszanie będą mogli korzystać również z pociągu przyspieszonego Merkury relacji Szczecin Główny–Poznań Główny–Szczecin Główny. Skład będzie kursował w piątki i niedziele oraz […]
Rozpoczęły się prace projektowe dworca Częstochowa Główna
Zgodnie z koncepcją przedstawioną przez zwycięskie pracownie w konkursie architektonicznym, nowy dworzec Częstochowa Główna będzie zrealizowany w formie prostego i eleganckiego pasażu handlowego nad torami opartego od stron zachodniej i wschodniej na przeszklonych prostopadłościanach kryjących nowoczesne centrum obsługi pasażerów. Budowa nowego dworca Częstochowa Główna będzie realizowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i […]
Skrzyżowanie torowe wymienione przed terminem
19 marca br. ruch kołowy wrócił na pl. Jana Pawła II we Wrocławiu. Zakończył się III etap modernizacji infrastruktury tramwajowej. 26 marca br. na torowisko łączące ul. Ruską z ul. Legnicką powrócą pojazdy szynowe oraz rozpocznie się IV etap prac – wymiana rozjazdu od strony mostu Sikorskiego. Inwestycja na pl. Jana Pawła II to jedno […]