Jak przy większości tak dużych inwestycji, także tutaj nie brakuje sceptycznych głosów. Problematyczny wydaje się nie tylko koszt całego przedsięwzięcia, ale i kwestia jedynie czasowej koncesji na użytkowanie terenu. Mówi się o umowie na „zaledwie” 60 najbliższych lat. Utrudnieniem wydaje się być także możliwe skażenie gruntów, na których jeszcze czterdzieści lat temu stała i funkcjonowała rafineria. Konieczne będzie w tej lokalizacji przeprowadzenie tak zwanej remediacji, to jest procesu oczyszczenia z ewentualnych zanieczyszczeń.
Powiązane artykuły
Priorytety Ministerstwa Infrastruktury
Minister Andrzej Adamczyk udzielił w Sejmie odpowiedzi na interpelacje posła Krzysztofa Truskolaskiego z .Nowoczesnej w sprawie priorytetów polityki Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa w 2018 r.
POLREGIO wnioskuje o miliardy złotych na zakup nowego taboru
Polregio, największy kolejowy przewoźnik w Polsce, złożył 10 wniosków o współfinansowanie zakupu łącznie 98 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych (EZT). Wartość projektów, złożonych do Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT), wynosi ponad 3 mld zł netto. Nowe pojazdy zostaną zamówione w dwóch wersjach – krótszej (130-160 stałych miejsc siedzących) oraz dłuższej (powyżej 210 stałych miejsc siedzących). Pojazdy będą […]
Alstom dostarczy do CLIP Intermodal 13 lokomotyw Traxx
Alstom oraz CLIP Intermodal, firma działająca w sektorze transportu intermodalnego, będąca częścią CLIP Group S.A., ogłaszają podpisanie w pierwszym kwartale 2024 roku umów na łączne dostawy 13 lokomotyw wielosystemowych Traxx trzeciej generacji. Lokomotywy Traxx będą miały homologację w europejskim korytarzu uwzględniającym Polskę, Niemcy Belgię, Luksemburg, Austrię i Francję. Za produkcję taboru odpowiada zakład Alstom w […]