Od początku 2024 r. koleją przewieziono prawie 166,5 mln ton towarów, to o 6,4 mln mniej (-3,7%) niż rok wcześniej. Praca przewozowa, jaką wykonały pociągi towarowe, wyniosła prawie 43,9 mld tonokilometrów, co jest wynikiem niższym o 2,4 mld pociągokilometrów (-5,2%) wobec miesięcy styczeń-wrzesień 2023 r. – informuje Urząd Transportu Kolejowego.
– Efekty naszej pracy poznamy w 2025 r. Obecne wyniki to efekt realizacji kontraktów podpisanych w latach ubiegłych, przez naszych poprzedników – mówił Marcin Wojewódka. – Jeżeli spółka ma wrócić na dobre tory, powiedzenie „tiry na tory” musi zostać wdrożone. Przejdźmy od słów do czynów. Pomyślmy o tym, że za parę lat pracę skończą elektrownie węglowe i kopalnie węgla. Dziś 50 proc. pracy przewozowej to właśnie transport węgla. Jeżeli to nam się skończy, to w jaki sposób zapewnimy ludziom pracę?