Zakończyła się elektryfikacja linii kolejowej Minho, łączącej porty Vigo, Viana, Castelo i Leixões. Dzięki inwestycji na całej trasie z miejscowości Valença, przez Porto i Lizbonę, do Faro kursować będą pociągi elektryczne.
Oficjalnego zakończenia prac dokonał premier Portugalii António Costa.
-Jedną z głównych zalet zelektryfikowania linii łączącej Porto w Portugalii z Vigo w Hiszpanii jest potrojenie zdolności przewozowej, ponieważ pociągi mogą teraz kursować częściej – podkreślał premier kraju. – To decydujące dla wzmocnienia konkurencyjności wielkiego regionu, jakim jest północ Portugalii i Galicji.
Inwestycja pozwoli skrócić czas podróży na trasie o 15 minut i wpłynie na realizację połączeń codziennych między Lizboną a miejscowością Valença. Pociągi międzyregionalne zostaną unowocześnione do standardów międzymiastowych. Ponadto, Portugalczycy zyskają więcej weekendowych połączeń międzyregionalnych.
Elektryfikacja linii Minho kosztowała 86 mln euro. Sfinansowana został kwotą 68 mln euro z programu Compete 2020. Elektryfikacja południowego odcinka Nine – Viana do Castelo, ukończona w lipcu 2019 r., kosztowała 16 mln euro, a elektryfikacja ostatniego odcinka Viana do Castelo-Valença kosztowała 18 mln euro.
Prace obejmowały także m.in. likwidację przejazdów kolejowych oraz modernizację stacji kolejowych na trasie.
Źródło: railjournal.com