Trzecia edycja Kampanii Złotej Wstążki na kolejowym szlaku! I to dosłownie, bo dzięki zaangażowaniu Fundacji Grupy PKP, przez cały wrzesień, konduktorzy w pociągach PKP Intercity S.A. noszą na mundurach złotą wstążkę, będącą symbolem nowotworów dziecięcych. Ponadto na ekranach znajdujących się w wagonach wyświetlany jest kampanijny spot.
Dlaczego załogi konduktorskie noszą złote wstążki we wrześniu? Dlatego, że miesiąc ten jest światowym miesiącem świadomości nowotworów u dzieci. I to właśnie wtedy Fundacja “Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”, we współpracy z innymi organizacjami pozarządowymi, realizuje kampanię dotyczącą tego tematu. W tym roku do inicjatywy dołączyła Fundacja Grupy PKP. Organizacja po raz kolejny wspiera akcję zwiększającą społeczną świadomość w zakresie chorób nowotworowych.
– Temat ten jest niezwykle trudnym zagadnieniem, zwłaszcza jeśli dotyczy najmłodszych pacjentów. Choroba to dramatyczne doświadczenie dla dziecka, ale również dla jego najbliższych. Dlatego tak ważne jest, by nie pozostali sami, by wiedzieli, że jest ktoś, kto będzie służył im pomocą na poziomie zarówno mentalnym, jak i materialnym. Kampania Złotej Wstążki to wyjątkowa akcja, która zwraca uwagę właśnie na rolę i potrzebę wsparcia psychospołecznego rodziny w chorobie nowotworowej dziecka. Tego typu inicjatywy należy promować i robić wszystko, by ich przesłanie trafiło do jak największej liczby osób – mówi Katarzyna Kucharek, prezes zarządu Fundacji Grupy PKP.
Każdego roku w Polsce u około 1200 dzieci diagnozuje się nowotwór. Jak głosi hasło trzeciej edycji Kampanii Złotej Wstążki – kiedy choruje dziecko, choruje cała rodzina. Akcja uświadamia, z jakimi wyzwaniami mierzy się właśnie rodzina w chorobie nowotworowej jej najmłodszych członków.
– Złotowstążkowy symbol jednoczy we wrześniu organizacje pozarządowe, biznes i podmioty publiczne. Liczy się przesłanie – zbudować świadomość wyzwań onkologii dziecięcej w Polsce. Bardzo doceniamy wsparcie naszego Partnera, Fundacji Grupy PKP, który włącza się w promocję symbolu złotej wstążki – podkreśla Anna Apel, prezes Fundacji “Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”. – Wspólnie możemy uwrażliwiać opinię społeczną na wyzwania i potrzeby dzieci z chorobą nowotworową i ich bliskich – dodaje.
Dołączenie największego polskiego operatora kolejowego – PKP Intercity S.A. – do grona partnerów kampanii, pozwoliło na znaczne poszerzenie liczby jej odbiorców. Mamy nadzieję, że wspólne działania na rzecz tych, którzy potrzebują wsparcia w trudnej sytuacji życiowej, przełożą się na wzmocnienie świadomości społecznej na temat chorób nowotworowych.
Fundacja Grupy PKP