Postępują prace przy budowie nowej linii tramwajowej, która połączy bydgoskie wyżyny z centrum miasta. Spośród całej drogowej inwestycji, to właśnie prace torowe są najbardziej zaawansowane.
Budowy nowego torowiska osobiście doglądał w maju prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski.
– Bydgoszczanie zyskają wygodne i szybkie połączenie centrum miasta z osiedlami Wzgórze Wolności, Wyżyny oraz Kapuściska – mówił. – Wykonawcy sprawnie realizują prace. Doceniam to ze względu na trudną sytuację epidemiologiczną i szereg dodatkowych robót związanych np. z pracami archeologicznymi. Cieszę się, że jesteśmy coraz bliżej finiszu.
Jak wyglądają prace przy inwestycji torowej? Wykonawca ułożył już wszystkie rozjazdy. Obecnie trwa montaż ostatnich odcinków szyn. Tych brakuje tylko na krótkich odcinkach, które stanowią przejazd dla samochodów. Nad ulicą widać kolejne słupy trakcyjne, na których niebawem zawiśnie sieć trakcyjna. Pojawią się też niezbędne urządzenia sterujące ruchem.
Prężnie realizowane są także prace drogowe. Wkrótce ukończona zostanie wschodnia nitka ul. Kujawskiej. Tam pojawi się m.in. buspas.
Nawierzchnie układane są też w północnej części ronda Kujawskiego na styku ulic Kujawskiej i Solskiego. Nowe jezdnie są położone nawet 2 metry niżej w stosunku do rozwiązań sprzed przebudowy. Było to konieczne by uzyskać bezpieczne parametry nachylenia torowiska wzdłuż ulicy Kujawskiej. Stąd również konieczność budowy torowiska w wykopie na odcinku ulicy Kujawskiej. Wzdłuż jezdni montowane są nowe latarnie oraz maszty pod sygnalizacje świetlne i znaki. Wszystkie nowe i modernizowane jezdnie mają długość około 4 kilometrów.
Rozbudowa ulicy Kujawskiej to największy projekt komunikacyjny realizowany w centrum Bydgoszczy. Koszt inwestycji, łącznie z zakupem nowoczesnych tramwajów i zakończoną już przebudową węzła Szarych Szeregów to ponad 370 mln zł. Sam koszt prac budowlanych na Kujawskiej to 168 mln zł.