Stadler podpisał pierwszy kontrakt w Urugwaju. Dostarczy firmie PORTREN S.A siedem lokomotyw spalinowych EURO 4001. Obsługiwać będą one fińską firmę z branży leśnej – UPM.
PORTREN SA, spółka należąca do urugwajskiej grupy logistycznej Christophersen i hiszpańskiego Cointer Concesiones zleciła firmie Stadler dostawę siedmiu lokomotyw spalinowych EURO 4001. To pierwszy kontrakt Stadlera w Urugwaju. Dostawy mają rozpocząć się do końca 2022 roku.
Lokomotywy będą projektowane i produkowane w fabryce w Walencji. Za obsługę i utrzymanie pociągów odpowiedzialne będzie konsorcjum firm Cointer Concesiones (spółka zależna lokalnej grupy logistycznej AZVI) i Christophersen wraz z Deutsche Bahn International Operations.
Na torach lokomotywy eksploatowane będą na 273-kilometrowej trasie (między zakładami celulozowymi a portem w Montevideo) zwanej Ferrocarril Central. Składy o długości ok. 475 metrów składać się będą z lokomotywy i 26 wagonów przewożących masę drzewną. Wracając, przewiozą chemikalia i paliwo potrzebne do produkcji celulozy.
– Jesteśmy przekonani, że nasze lokomotywy przyczynią się do promocji transportu kolejowego w Urugwaju, podobnie jak w innych krajach Ameryki Południowej – mówiła Iñigo Parra, CEO Stadler w Walencji. – Operatorzy kolejowi zapewnią zaś zrównoważone i opłacalne usługi kolejowego transportu towarowego.
Lokomotywy EURO4001, specjalnie przystosowane do przewozów towarowych, charakteryzują się wysoką wydajnością i niezawodnością. Pojazdy wyposażone są w niskoemisyjne silniki Diesla o mocy 2800 kW, spełniające normę emisji UE, EC 26/2004 Stage V. Zastosowana w pojeździe technologia pozwala zmniejszyć zużycie infrastruktury kolejowej i niwelować hałas.
Lokomotywy wyposażone są w izolowane akustycznie i termicznie kabiny maszynistów.