ÖBB planuje nocne prace szlifierskie. Te rozpoczną się w Semmering 11 stycznia i potrwają tydzień. Szlifowanie zapewni zmniejszenie hałasu szyn, dłuższą ich żywotność i płynniejszą pracę pociągów.
Na tory wyjedzie 70-metrowy pociąg do szlifowania. Jego praca pozwoli zredukować hałas, pozwalając na cichsze i przyjemniejsze podróżowanie. Dlaczego składy hałasują?
Jadący pociąg tworzy na szynach małe nierówności lub zagłębienia. To właśnie te drobne wybrzuszenia są głównym źródłem hałasu. Obciążają wibracjami same pojazdy i nawierzchnię toru.
Specjalny pociąg wyposażony zostanie więc w 24 urządzenia szlifierskie, by przywrócić szynom profil. Szlifowanie obejmie między 0,3 do 1 mm toru.
W ciągu jednej nocy pociąg do szlifowania szyn może przejechać nieco ponad trzy kilometry. Odcinki trasy są wybierane z wyprzedzeniem specjalnym pociągiem pomiarowym. To zaawansowane technologicznie urządzenie pokazuje ekspertom technicznym dokładnie, gdzie należy użyć szlifierki
Szlifowanie szyn przynosi również korzyści ekonomiczne dla ÖBB, ponieważ wydajność i żywotność szyn są wielokrotnie wydłużane.
Praca pojazdu odbywa się w nocy, ze względu na zmniejszony ruch kolejowy.
Działania zaplanowano między 11 a 19 stycznia w następujących obszarach:
- na obszarze między Gloggnitz i Payerbach-Reichenau
- w Eichbergu
- w Breitenstein
- w Semmering
- w Mürzzuschlag