PKP Intercity S.A. realizuje największy program inwestycyjny w swojej historii, w jego ramach spółka m.in. zmodernizuje i zakupi nowy tabor. Piąta edycja Konferencji Techniczno-Naprawczej była doskonałą okazją do przedstawiania planów rozwojowych spółki i umocnienia relacji biznesowych z producentami kolejowymi.
Konferencja odbyła się w dniach 13–15 czerwca 2018 r. w Centrum Konferencyjnym „Panorama” w Mszczonowie. Z ramienia Polskiej Izby Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei spotkanie rozpoczęli Dyrektor Generalny Adam Musiał oraz Dyrektor Biura Izby Dorota Markiewicz. Następnie odbyła się uroczystość wręczenia certyfikatów dla nowych firm, które przystąpiły do Izby:
- El-Cab Sp. z o.o.,
- Knorr-Brese Systemy Kolejowe Polska Sp. z o.o.,
- QMS Kamil Niedek,
- SKB Drive Tech SA,
- WANO Solutions Michał Maligóra.
Wykład inaugurujący, podczas którego wskazano główne zadania i cele spółki, wygłosił Członek Zarządu PKP Intercity SA Jarosław Oniszczuk.
Podczas konferencji wręczono „Świadectwa Zgodności”, czyli certyfikaty potwierdzające akceptowalność przez PKP Intercity produkowanych części i podzespołów lub wykonywanych usług utrzymaniowo-naprawczych dotyczących taboru kolejowego. W wyniku pozytywnie przeprowadzonego audytu „Świadectwo Zgodności” otrzymały firmy: „ELTRONIK” Sp. z o.o, PPHU Gramet, P.W. BASIS Sp. z o.o., LEONI Studer AG przez Link Kables Sp. z o.o., Centralne Sklady Części Kolejowych Sp. z o.o. W wyniku wznowienia uprzednio nadanych certyfikatów „Świadectwa Zgodności” przyznano firmom: MEDCOM Sp. z o.o., FRENOPLAST Bułhak i Cieślawski, Bochumer Verein Verkehrstechnik, Knorr-Brese Systemy Kolejowe Polska Sp. z o.o., ASTE Sp. z o.o., Axtone SA.
O szczegółach obecnie realizowanych projektów taborowych oraz planach spółki w tym zakresie mówił Krzysztof Prządka, Dyrektor Biura Taboru PKP Intercity. Prządka przedstawił projekty w trakcie realizacji oraz ogłoszone postępowania. Uczestnicy konferencji mieli też okazję dowiedzieć się, jakie projekty są w przygotowaniu oraz jakie postępowania planuje ogłosić PKP Intercity.
W dalszej części wystąpień prelegenci skupili się na technicznych aspektach produkcji i modernizacji taboru. Mariusz Syldatk, Dyrektor Handlowy firmy Sosnowski, mówił o wpływie wyposażenia zaplecza obsługowo-serwisowego na niezawodność i estetykę taboru. Marek Fiołka z CNC Art. Porusztł zagadnienia geometrii płytek do toczenia kół oraz zestawów kołowych. Artur Dudak, Market Development Specialist z 3M Poland Sp. z o.o., przybliżył zebranym trendy i nowości w personalizacji wyglądu pojazdów szynowych (folie graficzne i inne rozwiązania 3M). ). Anna Siwińska, Dyrektor Sprzedaży Lantal Textilles AG, przedstawiła materiały tekstylne dla kolei. Pierwszy dzień konferencji zamknęło wystąpienie Roberta Świercza, Commercial Technical z ZEP POLSKA, który opowiedział zebranym o sposobach mycia podwozia lokomotyw preparatem biodegradowalnym.
Drugiego dnia konferencji goście zostali zaproszeni na szkolenie „ISO/TS 22163:2017 – ogólne wymagania normy mającej zastąpić ISO 9001 w branży kolejowej” poprowadzone przez Roberta Dąbrowskiego, Dyrektora ds. wdrożeń w firmie QMS Kamil Niedek, mogli także wziąć udział w zamkniętych spotkaniach bilateralnych, podczas których przedstawiciele PKP Intercity omawiali z kontrahentami realizację zawartych i bieżących umów oraz zasady współpracy. Następnie odbyły się wystąpienia przedstawicieli pionów technicznych Zakładów Centralnego, Południowego, Zachodniego i Północnego PKP Intercity oraz Biura Taboru PKP Intercity.
Już po raz piąty Konferencja Techniczno-Naprawcza PKP Intercity SA cieszyła się olbrzymim zainteresowaniem i umożliwiła efektywny dialog pomiędzy największym polskim kolejowym przewoźnikiem pasażerskim a kontrahentami z sektora taboru szynowego. Zapraszamy na kolejną edycję!
Konferencji towarzyszyła wystawa firm. Z możliwości pokazania swoich produktów skorzystały: Sosnowski Sp. z o.o., EC Engineering Sp. z o.o., Ledatel Sp. z o.o., Forbo Flooring Systems Polska, Graw Sp. z o.o., Midura Group Sp. z o.o., Wano Solutions, Darpol Sp. z o.o. oraz Zep Polska.