Trzy zespoły projektowo- wykonawcze zostały zakwalifikowane do ukończenia projektu Purple Line w Maryland, 26,1-kilometrowego projektu kolei lekkiej z 21 stacjami, który był nękany sporami sądowymi.
Halmar International, Maryland Transit Solutions (składająca się z Dragados USA i OHL USA) i joint venture Tutor-Perini / Lunda zostali wybrani do projektu przez Purple Line Transit Partners (PLTP), Departament Transportu Maryland ( MDOT) i Maryland Transit Administration (MTA).
PLTP wystosuje zapytanie ofertowe w połowie marca. Selekcja planowana jest na połowę czerwca, a we wrześniu podpisanie porozumienia finansowego. Posunięcie to jest następstwem ugody w wysokości 250 mln USD zawartej 24 listopada między MDOT a trzema firmami związanymi z PLTP, która posiada umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym z MDOT i MTA w celu zaprojektowania, zbudowania, sfinansowania i obsługi projektu.
Konflikt koncentrował się na opóźnieniach i przekroczeniach kosztów o 800 mln USD. Strona zarządzająca zatwierdziła w dniu 16 grudnia porozumienie, które rozpoczęło prace w celu pozyskania zastępcy najważniejszego konstruktora, czyli firmy Fluor. Ta nie jest już powiązana z PLTP. Natomiast Meridiam i Star America pozostają w PLTP jako deweloperzy i partnerzy kapitałowi.
Prezes PLTP, Jane Garvey, nazwała proces selekcji „ważnym krokiem” w kierunku dokończenia Purple Line.
Jak powiedział:
– „Ściśle współpracując z naszymi partnerami z MDOT i MTA, z niecierpliwością czekamy na szybkie pozyskanie nowego wykonawcy i wznowienie budowy na pełną skalę”.
Projekt Purple Line rozpoczął się w 2017 roku, po tym, jak sędzia federalny odrzucił roszczenia środowiskowe w procesie, który zablokował realizację projektu.