Pasażer Wydarzenia

Bilety PKP Intercity w mPay i e-podróżnik.pl coraz popularniejsze

Dwieście tysięcy – tyle biletów PKP Intercity kupili podróżni, korzystając z platform mPay i e-podroznik.pl.

Fot. PKP Intercity
Fot. PKP Intercity

Przewoźnik PKP Intercity udostępnił podróżnym zakup biletów przez aplikacje mobilne mPay i e-podroznik.pl na przełomie maja i czerwca. Rozszerzona oferta platform spotkała się z dużym zainteresowaniem podróżnych. Bilety w ten sposób kupiło już 200 tys. podróżnych.

Łatwiejsze planowanie kolejowych podróży

W serwisie e-podróżnik.pl, należącym do firmy Teroplan, można bezpośrednio zakupić bilety PKP Intercity z rezerwacją miejsca siedzącego. W razie potrzeby, po zakupie, pasażer może samodzielnie zmodyfikować bilet – zmienić nazwisko podróżnego lub wymienić bilet na inny. Na platformie dostępne są obecnie bilety wielu przewoźników autobusowych i kolejowych. Podróżni korzystający na części trasy z przejazdu pociągiem PKP Intercity, a na drugiej części z usług innego przewoźnika, którego oferta jest także dostępna na platformie, mogą w jednej transakcji nabyć i opłacić bilety obu przewoźników.

Z kolei obecność oferty PKP Intercity na platformie mPay to także duże ułatwienie dla podróżnych korzystających z transportu mieszanego. Aplikacja mPay umożliwia m.in. zakup biletów komunikacji miejskiej w wielu polskich miastach.

Nowy model sprzedaży agencyjnej zdaje egzamin

Obydwie współprace zostały nawiązane w ramach nowego modelu sprzedaży agencyjnej, który PKP Intercity wprowadziło we wrześniu 2021 r. Wyróżnia się on ujednoliconymi warunkami handlowymi dla wszystkich partnerów, co znacznie upraszcza kwestie formalne związane z rozpoczęciem współpracy. Spółka planuje dołączyć do kolejnych partnerów, którzy rozszerzą swoją ofertę dla klientów o możliwość zakupu biletów PKP Intercity.

Zakup biletu na połączenia PKP Intercity systematycznie staje się coraz prostszy. Dane sprzedażowe pokazują, że klienci chętnie korzystają z dodatkowych możliwości. Cieszymy się, że wprowadzony przez nas nowy model sprzedaży agencyjnej zdaje egzamin. Korzystają na tym podróżni, my i nasi partnerzy. Planujemy dalej rozwijać się w tym kierunku, bo Polacy preferują zakup biletów kolejowych przez kanały zdalne – mówi Tomasz Gontarz, Członek Zarządu Spółki.

Coraz więcej biletów kupowanych przez kanały zdalne

W pierwszym półroczu bilety PKP Intercity przez kanały zdalne, przede wszystkim internet lub aplikację mobilną, kupiło 67,6% pasażerów. Ta forma zakupu cieszy się rosnącą popularnością – w pierwszym półroczu 2019 r., korzystało z niej 53,8% podróżnych. Jednocześnie Polacy coraz rzadziej kupują bilety w kasach i przez terminale mobilne.

W pierwszym półroczu 2019 roku ich udział w sprzedaży wyniósł 46,2%, a w pierwszych sześciu miesiącach br. już tylko 32,4%.

Cel: jak najłatwiejszy zakup biletów

Dalsze rozszerzenie sieci sprzedaży biletów jest elementem realizowanej strategii przewoźnika, która jako jeden z kluczowych celów wyznacza usprawnienie i uproszczenie procesu obsługi podróżnych poprzez wprowadzenie kolejnych rozwiązań cyfrowych.

Dodaj komentarz