Już we wrześniu ruszają prace na trasie Sucha Beskidzka-Zakopane. Skrócą one czas przejazdu i zwiększą komfort podróży.
Pierwszego dnia września, budowlańcy wracają na słynną zakopiankę, jedną z trudniejszych pod kątem przepustowości tras w Polsce. Prace skupią się tym razem na odcinku Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Głównie inwestycje zaplanowano w Osielcu, Chabówce, w Skawie oraz na szlaku Szaflary – Biały Dunajec i na stacji Zakopane. W ramach robót przewidziano przebudowę torów, sieci trakcyjnej na stacjach przepustów oraz przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem. Dużym ułatwieniem dla podróżujących będą natomiast nowe perony. Wszystko to ma na celu skrócenie czasu podróży pociągiem do stolicy Tatr, zwiększenie dostępności do kolei i komfortu pasażerów oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Szacuje się, że prace potrwają do grudnia bieżącego roku.
PKP PLK, łączy realizację inwestycji na jednotorowej trasie do Zakopanego z zapewnieniem bezpośrednich połączeń koleją w sezonie letnim i zimowym. Jak do tej pory przejazd do Tatr ułatwiło już 21 przebudowanych stacji i przystanków między Skawiną a Zakopanem. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewniło natomiast m.in.125 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych na trasie Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane.
W związku z pracami od czwartku 1 września na odcinku Kraków – Zakopane przewoźnik PKP Intercity wprowadzi zastępczą komunikację autobusową. Podobnie będzie na obsługiwanym przez Polregio na odcinku Sucha Beskidzka – Zakopane.
Inwestycje na wspomnianej trasie, prowadzone są w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97,98,99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na realizację przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Szczegółowe informacje są dostępne na stronie portalpasazera.pl oraz na stronach internetowych poszczególnych przewoźników.