global Tabor Wydarzenia

Alstom dostarczy RegioJet 13 lokomotyw Traxx MS3

Alstom dostarczy dla RegioJet 13 lokomotyw Traxx MS3 do eksploatacji w regionie Europy Środkowej. Nowe pojazdy wykorzystywane będą do przejazdów transgranicznych na zelektryfikowanych sieciach w Czechach, Słowacji, Austrii, Węgrzech, Niemczech, a także w Polsce.

Alstom dostarczy do RegioJet nowe lokomotywy (fot. RegioJet)
Alstom dostarczy do RegioJet nowe lokomotywy (fot. RegioJet)

Producent taboru kolejowego wyposaży lokomotywy w system sygnalizacji ECTS poziomu 2. Ponadto, zainstaluje wszystkie konwencjonalne systemy sygnalizacji dla odpowiednich krajów. Dostawy rozpocząć się mają w 2024 r.

-Z niecierpliwością czekamy na dalsze dostawy nowej generacji lokomotyw Traxx MS3 – mówi Radim Jančura, właściciel RegioJet . – Obecnie eksploatujemy 22 lokomotyw wielosystemowych, z czego 18 to najnowsza generacja Traxx MS3. Te nowoczesne lokomotywy to niezawodna i sprawdzona część naszej floty. Poza zwiększoną wydajnością i niższymi kosztami eksploatacji, nowe lokomotywy pozwolą nam na dalszy rozwój wysokiej jakości i nowoczesnych usług przewozów kolejowych pod marką RegioJet w Czechach, a także w innych krajach europejskich. Jednocześnie zakupy te wyraźnie potwierdzają nasze zaangażowanie w inwestowanie w nową technologię pociągów, która zapewnia pasażerom większy komfort.

 

Alstom z RegioJet współpracuje od dawna, co podkreśla Dan Kurucz, Dyrektor Zarządzający Alstom na Czechy I Słowację.

RegioJet to ceniony klient w sektorze lokomotyw, z którym współpracujemy od dawna i odnosimy sukcesy – mówi. – Dzięki realizacji zamówienia na 13 lokomotyw Traxx, przyczynimy się do zwiększenia wydajności I zrównoważenia transport pasażerskiego I towarowego w rejonie Europy Środkowej. Wierzymy, że ta umowa otworzy nam drogę do innych kontraktów, które negocjujemy z RegioJet – dodał Dan Kurucz , Dyrektor Zarządzający Alstom na Czechy i Słowację .

 

Lokomotywa Traxx trzeciej generacji zapewnia zwiększoną wydajność operacyjną i niezawodność. W porównaniu z wcześniejszymi wersjami charakteryzuje się zaś wyższą efektywnością energetyczną. Ponadto wydłużono o 33 proc. okresy międzyprzeglądowe, aby poprawić dostępność i zmniejszyć nakłady na konserwację. W ciągu ostatnich 20 lat sprzedano ponad 2400 sztuk. Zostały zatwierdzone w 20 krajach. Lokomotywy pokonują łącznie ponad 300 milionów km rocznie.

Nową lokomotywę Traxx zaprojektowano w zakładzie Alstom w Mannheim. Powstaje ona w zakładzie w Kassel (Niemcy). Wózki dostarcza zakład Siegen (Niemcy), a konstrukcje nadwozia – Wrocław.

Dodaj komentarz