PCC Intermodal SA odebrał od firmy Alstom cztery wielosystemowe lokomotywy elektryczne Traxx 3 MS. Kontrakt, poza dostawą lokomotyw, obejmował certyfikację i szkolenia.
– Jestem przekonany, że lokomotywy Traxx 3 MS wzmocnią pozycję PCC Intermodal SA, przyczyniając się do dalszego rozwoju zrównoważonej i niskoemisyjnej Transeuropejskiej Sieci Transportowej – mówi Sławomir Cyza, Dyrektor zarządzający Alstom w Polsce, Ukrainie i Krajach Bałtyckich.
Platforma Traxx jest stale rozwijana od lat 90-tych. Dzięki zastosowaniu modułowego podejścia, platforma może być stosowana zarówno do przewozów krajowych jak i transgranicznych
– By się dalej rozwijać, otwierać nowe korytarze dla transportu intermodalnego oprócz inwestycji we w pełni funkcjonalne obiekty przeładunkowe potrzebne jest odpowiednie zaplecze techniczne: lokomotywy, sprzęt przeładunkowy, wagony, naczepy i samochody – mówi Adam Adamek, Wiceprezes Zarządu PCC Intermodal SA. – Włączając do zasobów spółki kolejne lokomotywy Traxx, PCC Intermodal SA będzie w stanie – w ramach posiadanych licencji przewozowych – operując łącznie 15-stoma lokomotywami elektrycznymi, rozszerzyć i uelastycznić swoją ofertę codziennych połączeń intermodalnych, w korytarzach międzynarodowych.
Traxx – zwiększona wydajność operacyjna
Lokomotywa Traxx trzeciej generacji zapewnia zwiększoną wydajność operacyjną i niezawodność oraz wyższą efektywność energetyczną. Jej okresy międzyprzeglądowe zostały wydłużone o 33%, aby poprawić dostępność i zmniejszyć nakłady na utrzymanie w porównaniu z wcześniejszymi wersjami. W ciągu ostatnich 20 lat sprzedano ponad 2500 sztuk. Zostały one dopuszczone w 20 krajach i pokonują łącznie ponad 300 milionów km rocznie. Od 2000 roku włączono do eksploatacji ponad 5700 lokomotyw Alstom. Lokomotywy wykorzystywane są w transporcie kolejowym w wielu krajach Europy, a także w Azji, Ameryce Północnej i Afryce.
– Cieszymy się, że lokomotywy Traxx 3 MS dołączyły do floty PCC Intermodal SA – dodaje Sławomir Cyza. – To pojazdy oparte o najnowocześniejszą, innowacyjną platformę, charakteryzują się wysoką efektywnością energetyczną, możliwością prowadzenia cięższych pociągów niż porównywalne lokomotywy, a także uproszczonym interfejsem z ETCS i ułatwionym serwisem. Jestem przekonany, że lokomotywy Traxx 3 MS wzmocnią pozycję PCC Intermodal SA, przyczyniając się do dalszego rozwoju zrównoważonej i niskoemisyjnej Transeuropejskiej Sieci