global Wydarzenia

Alstom Maroko odpowiedzialny za konserwację lokomotyw elektrycznych nowej generacji

Alstom Maroko jest oficjalnie odpowiedzialny za utrzymanie floty lokomotyw elektrycznych nowej generacji PRIMA M4 dla ONCF– poinformował Alstom.

Fot. Alstom

Alstom Maroko w 2018 r. wygrał przetarg na dostawę 30 lokomotyw PRIMA M4 o mocy nominalnej 5,5 MW. W ciągu niespełna 3 lat spółka dostarczyła piętnaście pojazdów, z których dziesięć weszło już do użytku komercyjnego.

Prędkość robocza lokomotyw wynosi 160 km / h. Pojazdy są zasilane napięciem stałym 3 kV. Wyposażone są w ETCS. Wymagają minimalnej konserwacji i oferują wysoką niezawodność oraz niski koszt cyklu życia dzięki ich modułowej konstrukcji.

– Podpisanie tego protokołu umacnia nasze partnerstwo z ONCF i wzmacnia wzajemne zaufanie. Jestem wdzięczny za poświęcenie zespołu projektowego. Będziemy kontynuować naszą wieloletnią współpracę z Marokiem i przyczynimy się do rozwoju tej infrastruktury kolejowej – powiedział Nourddine Rhalmi, prezes Alstom w Maroku.

 

Alstom produkuje lokomotywy od ponad 100 lat. Pierwsza lokomotywa elektryczna pochodzi z 1926 roku. W ciągu ostatnich 20 lat sprzedano ponad 3000 lokomotyw serii Prima. Alstom oferuje pełną obsługę operacyjną lokomotyw Prima, w tym dostawę części, konserwację oraz kompleksowe pakiety usług.

Alstom jest obecny w Maroku od wieku. Zatrudniając ponad 500 pracowników, zrealizował kilka kluczowych projektów, w tym dostawę 190 tramwajów Citadis X02 do miast Rabat (66 tramwajów) i Casablanca (124 tramwaje), 12 pociągów Avelia Euroduplex dla linii dużych prędkości pomiędzy Tanger i Casablanką oraz 50 lokomotyw Prima zapewniających najlepsze rozwiązania dla usług transportu towarowego, pasażerskiego i mieszanego.

Dodaj komentarz