Alstom Maroko jest oficjalnie odpowiedzialny za utrzymanie floty lokomotyw elektrycznych nowej generacji PRIMA M4 dla ONCF– poinformował Alstom.
Alstom Maroko w 2018 r. wygrał przetarg na dostawę 30 lokomotyw PRIMA M4 o mocy nominalnej 5,5 MW. W ciągu niespełna 3 lat spółka dostarczyła piętnaście pojazdów, z których dziesięć weszło już do użytku komercyjnego.
Prędkość robocza lokomotyw wynosi 160 km / h. Pojazdy są zasilane napięciem stałym 3 kV. Wyposażone są w ETCS. Wymagają minimalnej konserwacji i oferują wysoką niezawodność oraz niski koszt cyklu życia dzięki ich modułowej konstrukcji.
– Podpisanie tego protokołu umacnia nasze partnerstwo z ONCF i wzmacnia wzajemne zaufanie. Jestem wdzięczny za poświęcenie zespołu projektowego. Będziemy kontynuować naszą wieloletnią współpracę z Marokiem i przyczynimy się do rozwoju tej infrastruktury kolejowej – powiedział Nourddine Rhalmi, prezes Alstom w Maroku.
Alstom produkuje lokomotywy od ponad 100 lat. Pierwsza lokomotywa elektryczna pochodzi z 1926 roku. W ciągu ostatnich 20 lat sprzedano ponad 3000 lokomotyw serii Prima. Alstom oferuje pełną obsługę operacyjną lokomotyw Prima, w tym dostawę części, konserwację oraz kompleksowe pakiety usług.
Alstom jest obecny w Maroku od wieku. Zatrudniając ponad 500 pracowników, zrealizował kilka kluczowych projektów, w tym dostawę 190 tramwajów Citadis X02 do miast Rabat (66 tramwajów) i Casablanca (124 tramwaje), 12 pociągów Avelia Euroduplex dla linii dużych prędkości pomiędzy Tanger i Casablanką oraz 50 lokomotyw Prima zapewniających najlepsze rozwiązania dla usług transportu towarowego, pasażerskiego i mieszanego.