Na poziomie płyty dennej przyszłej stacji metra Bródno wylany już został beton. Na wiosnę z północno-wschodniego odcinka linii metra M2 wyruszą tarcze TBM Anna i Maria.
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy, wykonawca inwestycji rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. Stąd wystartują dwie tarcze drążące tunel.
Tarcze gotowe będą wiosną. Docelowo wydrążyć mają odcinek o długości 6 km.
Zaawansowanie prac widać także na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Jak podają przedstawiciele Urzędu Miasta Warszawy, aktualnie wydobywana jest ziemia z poziomu -2. Wkrótce tam również rozpocznie się wylewanie płyt dennych.
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Wszystkie połączone zostaną ponad 4 kilometrami tuneli. Za ostatnią stacją powstanie hala z 11 torami, gdzie będą stacjonowały i zawracały pociągi.
Wykonawcą prac jest konsorcjum firm Astaldi i Gulermak. Projekt ma wartość prawie 1,4 mld zł. Zgodnie z harmonogramem, prace zakończyć się mają do września 2021 r.