Pasażer Wydarzenia

Cztery lata temu powołano Rzecznika Praw Pasażera Kolei

Najczęstsze sytuacje sporne oraz sposoby ich unikania Rzecznik prezentuje również na blogu dostępnym na stronie internetowej https://www.pasazer.gov.pl/blog/. Więcej informacji na temat Rzecznika Praw Pasażera Kolei, szczegółowe zasady uczestnictwa w postępowaniach polubownych, a także formularz złożenia wniosku można znaleźć na stronie internetowej www.pasazer.gov.pl. Wniosek można również przesłać pocztą tradycyjną lub mailową, za pośrednictwem systemu ePUAP lub dostarczyć osobiście do Urzędu Transportu Kolejowego lub jednego z oddziałów terenowych.

Systemowy nadzór nad przestrzeganiem praw pasażerów w transporcie kolejowym sprawuje Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, który przyjmuje również zgłoszenia dotyczące zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Skargi podróżnych wskazujące na możliwe naruszenie przez przedsiębiorców praw pasażerów (na przykład dotyczące wykonywania obowiązku przekazywania informacji pasażerskiej) powinny być kierowane do Prezesa UTK.

1 lutego 2017 r. na stanowisko Rzecznika została powołana Joanna Marcinkowska. Z wykształcenia jest radcą prawnym. Pracowała w Urzędzie Transportu Kolejowego na stanowisku radcy prawnego. Wcześniej była zatrudniona w kancelarii radcowskiej. Posiada duże doświadczenie w rozwiązywaniu sporów z udziałem zarówno podmiotów indywidualnych, jak i przedsiębiorców. Jej zawodowe zainteresowania koncentrują się wokół transportu kolejowego.

Źródło: UTK

Dodaj komentarz