• radiokomunikacji;
• sygnalizacji;
• serwisowania;
• bezpieczeństwa;
• rozwiązań z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) oraz Internetu Rzeczy (IoT.)
Głównymi graczami na ww. obszarach są Motorola i Siemens.
Istotne znaczenie i spore wyzwanie w Indonezji ma poprawa bezpieczeństwa kolejowego, przede wszystkim rozwój systemów bezpieczeństw. W tym wypadku polskie inwestycje mogłyby się koncentrować na obszarach automatycznej ochrony pociągu oraz obsłudze ruchu pociągu. Wiele polskich firm posiadających doświadczenie międzynarodowe i oferujących produkty najwyższej europejskiej jakości w cenach bardziej konkurencyjnych od zachodnich producentów stoi więc przed szansą skorzystania ze zidentyfikowanych nisz rynkowych w sektorze kolejowym w Indonezji.
Promocja Polski podczas targów RailwayTech Indonesia 2021
Produkty polskiego przemysłu kolejowego postrzegane są przez pryzmat wysokiej jakości i konkurencyjnej ceny, co potencjalnie umożliwia polskim producentom skuteczne włączenie się w procesy modernizacyjne kolei indonezyjskiej. Należy tu jednak podkreślić, iż ze względu na dotychczasowy brak większej obecności polskich firm na rynku indonezyjskim, są to opinie wąskiej liczby ekspertów, którzy spotkali się z polskimi technologiami podczas wydarzeń targowych.
Niezbędna jest więc szeroko zakrojona akcja promocji i wsparcia. Zespól ZBH w Dżakarcie zwraca uwagę na duże znaczenie kontaktu osobistego w relacjach z indonezyjskim partnerem i potrzebę nawiązanie długotrwałych relacji. Okazją do takowych jest udziału w targach branżowych w Indonezji w dniach 25-27 sierpnia 2021, które odbędę się w formule hybrydowej przy zachowaniu obowiązujących środków bezpieczeństwa. ZBH Dżakarta uczestnikom misji handlowej zaoferuje szkolenia i organizację spotkań B2B.
Oczekuje się, iż sukces czwartej edycji RailwayTech Indonesia 2019 i dynamiczny rozwój sektora kolejowego w Indonezji przyciągnie na piątą edycję ponad 1100 wystawców i 35 000 odwiedzających. Polskie zaangażowanie w rozwijającym się sektorze kolejnictwa w Indonezji wzmacniałoby pozycję krajowych firm z branży kolejowej nie tylko w samej Indonezji, ale też w całej Azji.
Przetargi publiczne i projekty w formule partnerstwa publicznoprywatnego (PPP)
Przedsiębiorstwa zagraniczne mogą składać oferty tylko we współpracy z firmami indonezyjskimi (chyba że, żadna krajowa firma nie posiada zdolności do dostarczania poszukiwanych towarów i usług) i mogą to być tylko oferty, które przekraczają następujące progi: 100 mld IDR na usługi budowlane, 20 mld IDR na towary i usługi i 10 mld IDR na usługi doradcze. Ministerstwo Transportu Indonezji zachęca zagraniczne przedsiębiorstwa do udziału w przetargach infrastrukturalnych wykonywanych w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP).