Mamy nadzieję, że w kolejnym roku rządów koalicji działania związane z dekarbonizacją transportu oraz wsparciem sektora automotive, zostaną znacząco przyspieszone. Należy pamiętać, że sama tylko branża TSL odpowiada w Polsce za generowanie 6-7% PKB zrzeszając 125 tys. firm, zatrudniających około 750 tys. osób. a w kolejnych latach w całej Europie czekają ją rewolucyjne zmiany. Coraz większe znaczenie dla gospodarki ma również przemysł bateryjny. Obecnie w zakresie produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych jesteśmy europejskim liderem, jednak bez odpowiednich instrumentów stymulujących napływ nowych inwestycji lub wspierających funkcjonowanie dotychczasowych zakładów możemy utracić wypracowaną dotychczas pozycję. Należy być również świadomym, że krajowy przemysł motoryzacyjny opiera się obecnie w dużej mierze na przedsiębiorstwach z poziomu tier 2 i tier 3, dostarczających w wielu przypadkach podzespoły dla pojazdów spalinowych. Bez wsparcia dywersyfikacji ich działalności wcześniej lub później zostaną one wykluczone z europejskich łańcuchów dostaw. Do tej pory nie podjęto konkretnych działań adresujących to wyzwanie.
Liczymy, że w najbliższym czasie rząd dostrzeże możliwości jakie drzemią w transformacji napędowej, które w długoterminowej perspektywie mogą przyczynić się do znacznego rozwoju kraju. Jednak bez działań tu i teraz potencjał ten może zostać niewykorzystany. PSNM pozostaje w pełnej gotowości, aby wesprzeć merytorycznie i ekspercko wszystkie istotne kroki administracji publicznej na rzecz rozwoju nowej mobilności.