Na linii kolejowej Łódź – Kutno rozpoczęły się prace modernizacyjne. Pasażerowie zyskają wkrótce lepszy dostęp do kolei dzięki przebudowie peronów w Ozorkowie, Łęczycy i Sierpowie. Koszt prac to 300 mln zł.
Łęczyca
Wykonawca prac modernizacyjnych ustawia aktualnie nową konstrukcję peronu. Obiekt powstaje w miejscu starego peronu numer 2. Na dwóch torach układane są także nowe podkłady kolejowe.
Ozorków, Sierpów, Łęczyca
Na stacji Ozorków i Sierpów również kontynuowana jest praca przy peronach. Na szlaku Zgierz – Ozorków – Łęczyca w tym na stacjach Ozorków i Łęczyca usunięto już ponad 30 km torów i sieci trakcyjnej. Między Ozorkowem a Łęczycą wzmacniane jest podtorze, przygotowywane odwodnienie oraz usuwane kolizje z podziemnymi sieciami. Budowane są fundamenty pod nowe słupy trakcyjne. Kontynuację prac zapewniają przygotowane materiały, szyny, podkłady oraz tłuczeń.
Dla podróżnych będzie pięć wygodniejszych peronów. Zmiany będą na stacjach Ozorków i Łęczyca oraz przystanku Sierpów i Zgierz Północ. Wszystkie perony będą wyposażone w wiaty, ławki, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego. Przewidziano też stojaki rowerowe. Łatwiejszy dostęp do kolei zapewnią dobrze przygotowane dojścia, dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Na przystanku Zgierz Północ wybudowany będzie nowy peron nr 2, który zwiększy dostęp do kolei. Budowa mijanki (drugiego toru) zapewni sprawny przejazd większej liczby pociągów aglomeracyjnych i regionalnych. Prace zaplanowano na wiosnę przyszłego roku.
Remont wiaduktów w Zgierzu usprawni komunikację
Na odcinku Zgierz – Ozorków – Łęczyca rozpoczęła się przebudowa obiektów inżynieryjnych m.in. na moście nad rzeką Solanką oraz wiaduktach nad ul. Ozorkowską i ul. Szczawińską w Zgierzu. Prace w Zgierzu wiążą się ze zmianami w ruchu drogowym. W porozumieniu z zarządcą drogi – wytyczono objazdy.
Nad ul. Szczawińską powstanie całkowicie nowa konstrukcja. Wykonawca przystąpił już do rozbiórki wiaduktu. W jego miejsce powstanie obiekt, który umożliwi sprawny przejazd pociągów oraz lepszą komunikację drogową i pieszą. Po modernizacji wiadukt będzie szerszy, co umożliwi zarządcy drogi poprowadzenie dwupasmowej jezdni, chodnika dla pieszych oraz ścieżki pieszo-rowerowej. Obiekt zostanie podwyższony do wysokości 4,6 m
Konstrukcja nośna wiaduktu nad ul. Ozorkowską zostanie odmalowana i pokryta powłoką antykorozyjną. W tym celu w połowie października została zdemontowana. W kolejnym etapie prac wyburzane będą przyczółki. W ich miejsce powstaną nowe podpory.
W ramach inwestycji wyremontowanych zostanie 7 mostów i 4 wiadukty, co zwiększy możliwości transportu ładunków. Na odcinku Zgierz – Ozorków – Łęczyca wymienionych zostanie łącznie ok. 42 km torów i sieci trakcyjnej oraz 24 rozjazdy.