Dzięki prowadzonej przebudowie dworzec staje się bardziej przyjazny dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Zlikwidowano już bariery architektoniczne oraz wprowadzanych jest szereg usprawnień, w tym m.in. ścieżki prowadzące, dotykowe plany dworca, tabliczki w alfabecie Braille’a oraz toalety przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Ekologia i bezpieczeństwo
Modernizacja obiektu stawia również na ekologię i poprawę bezpieczeństwa na dworcu oraz w jego najbliższym otoczeniu. Budynek będzie mniej energochłonny dzięki ociepleniu dachu oraz zastosowaniu stolarki o lepszych parametrach technicznych. Zastosowano w nim i jego otoczeniu energooszczędne oświetlenie. W celu optymalizacji zużycia wody, energii elektrycznej i cieplnej zamontowano system BMS (Building Management System). Zarządza on wszystkimi instalacjami i urządzeniami na dworcu. Dzięki nowoczesnym systemom: monitoringu, kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu oraz przeciwpożarowym poprawi się bezpieczeństwo podróżnych i samego dworca i jego bezpośredniego otoczenia.
Olbrzymią metamorfozę przechodzi plac przed dworcem. Przebudowano układ komunikacyjny. Wzdłuż frontowej fasady budynku mieszczą się miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami oraz typu kiss&ride. Natomiast nieco bliżej ulicy Henryka Sienkiewicza zlokalizowano dwa wyspowe perony dla autobusów. Będzie także postój taksówek oraz 9 miejsc parkingowych, w tym dwa przeznaczone dla samochodów elektrycznych. W sąsiedztwie budynku pojawiła się również wiata rowerowa. Zabytkowa lokomotywa pozostanie na swoim dotychczasowym miejscu. Uporządkowana zostanie również zieleń, a na placu przed dworcem pojawią się elementy małej architektury (ławki, kosze, oświetlenie).
Koszt przebudowy dworca w Sochaczewie to prawie 9,5 mln złotych brutto. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A., dokumentację projektową opracowała pracownia Demiurg z Poznania, natomiast wykonawcą prac budowlanych jest P.P.H.U. SOCHBUD S.C. z Sochaczewa.