Obiekt w Pomiechówku to pierwszy oddany w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023, indywidualny Innowacyjny Dworzec Systemowy w województwie mazowieckim.
– Olbrzymią wartość dla nas jako inwestora stanowi to, że obiekt został zaprojektowany przez architektów pracujących w PKP S.A. Dzięki czemu zyskaliśmy nowoczesny, komfortowy ekologiczny i bezpieczny dworzec, który z pewnością spełni oczekiwania wszystkich podróżnych – mówi Ireneusz Maślany, członek zarządu Polskich Kolei Państwowych S.A.
Dworzec w Pomiechówku to nie tylko nowoczesna bryła, ale obiekt w pełni dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Jest on w pełni pozbawiony barier architektonicznych, a dodatkowo wprowadzono w nim szereg usprawnień. Wśród nich są m.in. ścieżki prowadzące, oznaczenia w alfabecie Braille’a, mapy dotykowe dworca oraz kontrastowa kolorystyka wnętrz. Wysokość blatu przy kasie biletowej przystosowano do obsługi osób poruszających się na wózkach. Ponadto zamontowano tam również urządzenia wspomagające sygnał aparatów słuchowych, co jest niezwykle ważne dla niedosłyszących podróżnych.
Zgodnie z współczesnymi trendami w architekturze na dworcu pomyślano również o rozwiązaniach przyjaznych środowisku. Oprócz energooszczędnego i w pełni zautomatyzowanego oświetlenia, pomp ciepła do ogrzewania budynku, a także systemu BMS (Building Management System) odpowiadającego za nadzór nad pracą urządzeń i optymalizację zużycia energii elektrycznej, cieplnej i wody, wdrożono też kilka innych systemów, w tym m. in. odzysku wody deszczowej, która po oczyszczeniu będzie używana do spłukiwania dworcowych toalet.
Na nowo zaaranżowano także przestrzeń przed dworcem, gdzie ułożono nową nawierzchnię. Umiejscowiono tam również kwietniki, stylistycznie nawiązujące do elewacji oraz wykonany ze stali nierdzewnej, przypominający nieco literę „S” zdrój uliczny z dodatkowymi funkcjami poidła dla czworonogów oraz mgłą zraszającą, przydatnymi w szczególności podczas letnich upałów.
Budowa nowego dworca w Pomiechówku kosztowała łącznie 11,7 mln złotych brutto. Wykonawcą prac była firma Torpol S.A., a obiekt zaprojektowali architekci z PKP S.A.