Dzięki przebudowie dworzec stanie się przyjazny dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Spółka PKP wyeliminuje bariery architektoniczne. Wprowadzi także liczne usprawnienia. Wśród nich m.in. ścieżki prowadzących z polami uwagi, oznaczenia w alfabecie Braille’a, mapy dotykowe dworca czy windy.
Ekologia i bezpieczeństwo
Przebudowa dworca w Stalowej Woli Rozwadów to również krok w kierunku ekologii i poprawy bezpieczeństwa. W budynku i jego otoczeniu pojawi się nowoczesne i energooszczędne oświetlenie zrealizowane w technologii LED wraz z automatyką sterującą. Energia cieplna będzie produkowana za pomocą niskoemisyjnych kotłów gazowych. Dodatkowo ogrzewanie dworca wesprze wentylacja z odzyskiem ciepła. Z kolei, żeby uniknąć jego strat zostanie zamontowana nowa stolarka okienna i drzwiowa oraz kurtyny powietrzne przy wejściach do holu. Z innych rozwiązań proekologicznych warto wspomnieć o systemie BMS (Building Management System) zarządzający instalacjami i urządzeniami w budynku oraz optymalizującym zużycie energii cieplnej, elektrycznej i wody. Niewątpliwym krokiem w kierunku ekologii będzie również utylizacja dotychczasowego poszycia dachu z eternitu. Na dworcu i w jego otoczeniu wykonawca zainstaluje nowoczesne systemy: monitoringu, kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu oraz przeciwpożarowe.
Inwestycja obejmie również najbliższe otoczenie dworca. Inwestor ułoży nowe chodniki oraz wytyczy miejsca postojowe. Uporządkuje również tereny zielone. Nowością będzie wiata rowerowa, która pomieści łącznie osiem stojaków dla 16 jednośladów. Na dotychczasowym miejscu pozostanie również pomnik w formie ośki kolejowej.
Przebudowa dworca Stalowa Wola Rozwadów jest realizowana w formule „Projektuj i buduj”. Wykonawca dokumentacji projektowej oraz prac budowlanych jest konsorcjum firm TEXOM sp. z o.o. i AJ Profibud sp. z o.o. sp.k. Koszt inwestycji to około 12,1 mln złotych brutto. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A. Planowany termin otwarcia dworca dla podróżnych to lato 2023 r.