Dzięki przebudowie dworzec w Opalenicy stał się przyjazny dla osób z niepełnosprawnościami. Zlikwidowano w nim i w jego otoczeniu bariery architektoniczne, a także wdrożono szereg nowych rozwiązań, w tym m.in. ścieżki prowadzące z polami uwagi, oznaczenia w alfabecie Braille’a, tablice dotykowe z planem dworca. Przy kasie zamontowano również urządzenie wzmacniające sygnał w aparatach słuchowych. Podróżni z niepełnosprawnościami skorzystają również ze specjalnie przystosowanych do ich potrzeb toalet.
Ekologia i bezpieczeństwo
W ramach inwestycji wdrożono również wiele rozwiązań technicznych, które sprawiły, że dworzec stał się ekologiczny i bezpieczny. Dzięki ociepleniu elewacji, zastosowaniu pomp ciepła i montażowi nowej stolarki okiennej, drzwiowej oraz fasad o niskim współczynniku przenikalności ciepła budynek stał się bardziej efektywny energetycznie. Ponadto zamontowano w nim energooszczędne oświetlenie, a także system inteligentnego zarzadzania budynkiem. Steruje on nie tylko wszystkimi instalacjami i urządzeniami na dworcu, ale dba również o optymalizację zużycia energii elektrycznej, cieplnej i wody. Nadzoruje on również pracę nowoczesnych systemów bezpieczeństwa: monitoringu, kontroli dostępu oraz sygnalizacji włamania i napadu, a także przeciwpożarowych.
Modernizacja objętego ochroną konserwatorską dworca to również rearanżacja terenu w jego najbliższym otoczeniu. Został on przebudowany wraz z ułożeniem nowych ścieżek dla osób niewidomych i niedowidzących.
Koszt przebudowy dworca w Opalenicy to 10,7 mln złotych brutto. Inwestorem były Polskie Koleje Państwowe S.A. Projekt przebudowy obiektu przygotowała pracownia Demiurg Sp. z o.o. z Poznania, a wykonawcą prac budowlanych była firma AGROBEX sp. z o.o. z Poznania.