Deirut to jeden z najdłuższych sektorów linii kolejowej Beni Suef Assuyt w Egipcie. Jest on połączony ze stacjami Abu Qurqas, El Roda i Mallawi. Oznacza to 50 km linii w pełni funkcjonalnych z systemem Alstom, w tym z funkcją prądu dwukierunkowego.
Na trasie pociągi, których może być nawet 220 dziennie, mogą uzyskać prędkość nawet 160 km/h przy przewadze 220 pociągów dziennie. W sumie oddana do użytku długość trasy liczy 100 km z 7 stacjami, 32 przejazdami kolejowymi i 160 innymi elementami infrastruktury punktowej.
W uroczystości inauguracyjnej wzięło udział wielu oficjeli w tym inż. Hussein Rashidy Szef systemu sygnalizacji w ENR, inż. Shaban Mahmoud, kierownik strefy Upper Egypt w ENR, inż. Ashraf Khalifa, kierownik działu operacyjnego, inż. Mostafa Shahin, kierownik działu projektów strategicznych, inż. Mohamed Magdy, kierownik projektu wykonawczego BSA w ENR, inż. Mohamed Fawzy, Operations Manager w ENR, Eng. Ahmed Essam, kierownik robót budowlanych oraz Luca Pastorino z Alstom Egypt BSA.
Mohamed Khalil, dyrektor zarządzający Alstom Egypt.:
– Deirut to siódmy sektor objęty zamówieniem w ramach projektu Beni Suef Assuyt. Pomimo wszystkich wyzwań nie ustajemy w wysiłkach i jestem naprawdę wdzięczny za poświęcenie zespołu projektowego w tym okresie. Jestem również bardzo wdzięczny za nieustające wsparcie ze strony naszego Klienta ENR. Będziemy kontynuować naszą długoterminową współpracę w tym kraju, aby lepiej odpowiadać na potrzeby klientów w zakresie mobilności i oferować im inteligentne, ekologiczne i innowacyjne rozwiązania odpowiadające ich oczekiwaniom.
Alstom jest partnerem kolei egipskich od 1971 roku, nieustannie wspierając rozwój infrastruktury kolejowej w kraju. Obecnie Alstom zatrudnia w Egipcie około 500 osób, a jej obecne projekty obejmują modernizację systemu sygnalizacji na linii Beni Sueif – Assyut oraz dwóch jednoszynowych linii dla Kairu.