PKP Intercity otworzyło oferty w przetargu na modernizacje wagonów do standardu COMBO. Wpłynęły dwie oferty.
Przewoźnik dalekobieżny w sierpniu br. ogłosił przetarg na modernizację wagonów typu 112A do standardu COMBO. Są to wagony znane już pasażerom, ponieważ wcześniej Pesa wykonała modernizację 60 wagonów 111A do standardu COMBO, czyli jednostek uniwersalnych, dostosowanych na potrzeby osób z niepełnosprawnością, z przedziałem dla dzieci, a także miejscami na rowery.
Projekt wagonów COMBO ma zostać ulepszony. Mają zostać wykluczone mankamenty poprzedniej modernizacji, w ramach prowadzonych ustaleń z wykonawcą prac. A potencjalnych wykonawców jest dwóch; w przetargu wpłynęły oferty:
- Pesy Bydgoszcz współtworzące konsorcjum z Pesa Mińsk Mazowiecki, które zaproponowało wykonanie prac za 503 377 500 zł brutto;
- oraz Fabryki Pojazdów Szynowych, która z kolei złożyła tańszą ofertę opiewającą na kwotę 491 385 000 zł brutto.
PKP Intercity wskazało, że na podpisanie umowy chce przeznaczyć 375 273 000 zł brutto. Obie więc oferty mocno przekroczyły budżet zamawiającego. Warto wskazać, że w przypadku tak niewielkiej różnicy między cenami dwóch podmiotów, szala wyboru wykonawcy będzie oparta o kryteria jakości, dotyczace terminu dostaw oraz gwarancji. PKP Intercity oceni bowiem oferty według trzech kryteriów:
- Termin wykonania naprawy okresowej na 5-tym poziomie wraz z modernizacją jednego wagonu (czas postoju wagonu), z wyłączeniem pierwszego: waga 10%;
- Okres gwarancji i rękojmi na wagony, wykonaną naprawę z modernizacją, prace i użyte do ich wykonania materiały oraz urządzenia, jak również wszelką dokumentację oraz oprogramowanie: waga: 10%;
- Cena: waga 10%.