Tabor

Holenderskie DM90 pojadą do Chyrowa na Ukrainie? SKPL złożyło wniosek do UTK

SKPL Cargo stara się o otwarty dostęp na obsługę trasy Sanok – Krościenko – Chyrów.

Fot. SKPL

Do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynął wniosek SKPL Cargo, w którym to przewoźnik stara się o uzyskanie otwartego dostępu do realizacji przewozów na odcinku Sanok – Krościenko (gr.) w ramach realizacji połączenia międzynarodowego Sanok – Chyrów.

Na krajowym odcinku połączenie odbywałoby się na liniach kolejowych nr 107, 108, 617. Zgodnie z planami, SKPL chciałoby wystartować z połączeniem 15 grudnia 2024 roku. Do 2029 roku SKPL chciałby uruchamiać trzy pary pociągów codziennie.

Zgodnie z planami, SKPL chce skierować do obsługi połączenia jednostki serii 810, SN82, SN83, SN84 lub SD85 (seria DM90, która została sprowadzona przez SKPL z Holandii).

Warto wskazać, że Koleje Ukraińskie na początku roku zakończyły rewitalizację ukraińskiego odcinka szlaku z Chyrowa do granicy z Polską. Stąd też starania SKPL o uruchomienie nowej, komercyjnej usługi. Przypomnijmy, że to nie jedyne komercyjne pociągi jakie SKPL planuje uruchomić od grudnia 2024 roku. Prywatny przewoźnik chce zająć się obsługą połączeń na Dolnym Śląsku, na szlakach, które są w trakcie rewitalizacji, w tym m.in. na linii do Karpacza.

Dodaj komentarz