Najciekawszą realizacją ubiegłego roku był IDS w Pomiechówku, zaprojektowany przez architektów będących pracownikami PKP S.A. Posiada on minimalistyczną bryłę z elewacją wykonaną z szarej cegły, szkła oraz dominantą w postaci wieży z wielkoformatowym i podświetlanym zegarem. Jego cechą charakterystyczną jest nietypowy kształt zadaszenia, pod którym ukryto przestrzenie obsługi podróżnych oraz komercyjne. Na dworcu znajduje się osobna poczekalnia dla rodziców z dziećmi ze specjalnie zaprojektowanymi wg wskazań PKP S.A. zabawkami.
Pozostałe sześć otwartych w tym roku IDS-ów to dworce typowe. Pięć z nich to IDS-y typu B (większe) – mieszczące pod zadaszeniem przestrzeń obsługi podróżnych oraz niewielką przestrzeń komercyjną. Należą do nich dworce: Janikowo, Biskupice Wielkopolskie, Pobiedziska Letnisko, Czarna Tarnowska oraz Sterkowiec. Ostatni, IDS typu A, powstał w Biadolinach Szlacheckich.
Innowacyjne Dworce Systemowe cieszą się dużym uznaniem. Świadczy o tym przyznana w 2021 roku dworcowi w Oświęcimiu nagroda w konkursie architektonicznym im. Stanisława Witkiewicza w kategorii architektura użyteczności publicznej. Komisja doceniła kreatywność w podejściu do architektury przestrzeni publicznej, wysokie standardy funkcjonalne i estetyczne z poszanowaniem dla historii miejsca.
Łączny koszt wszystkich inwestycji zakończonych w 2021 roku wyniósł przeszło 250 mln złotych brutto. Najwięcej kosztowała przebudowa dworców Skarżysko-Kamienna – 33,7 mln zł brutto, Wałbrzych Główny – 33,5 i Szklarska Poręba Górna – 23,36 mln zł brutto.