Analizy

Jaki rzeczywiście był 2021 w kolejowej Europie?

W 2021 r. żaden z badanych krajów nie osiągnął poziomu pracy przewozowej odnotowanej w 2019 r. Najbliższa pod tym względem była Bułgaria, w której rynek w 2021 r. odbudował się do poziomu stanowiącego 79% pracy przewozowej odnotowanej w 2019 r. Drugim pod tym względem krajem była Słowenia, której rynek odbudował się adekwatnie do poziomu 78%, a następnie: Francja (76%), Chorwacja (74%), Estonia (73%) i Polska (72%).

Przewozy towarowe w Europie w 2021 r.

Ograniczenia nałożone na kolejowy transport towarów były mniej rygorystyczne niż w przypadku przewozów pasażerskich, tym samym sektor ten w mniejszym zakresie dotknięty był skutkami pandemii COVID-19. Z danych IRG-Rail wynika, że w 2021 r. wielkość pracy przewozowej zagregowanej dla 31 krajów europejskich w kolejowych przewozach towarów osiągnęła poziom 469,3 mld tonokilometrów (netto). To wzrost o prawie 8% w zestawieniu rok do roku i o 1,3% w porównaniu z 2019 r.

W rozbiciu na poszczególne kraje europejskie najwyższy wzrost pracy przewozowej w przewozach towarów w 2021 r. w porównaniu do 2020 r. wykazany został w Kosowie (+60%), a także we Włoszech (+16%) i we Francji (+14%). W porównaniu z 2019 r. o najwyższej dynamice wzrostu pracy przewozowej w transporcie towarowym możemy mówić w przypadku Bułgarii (+20%), Grecji (+19%) i Chorwacji (+9%).

Dodaj komentarz