Koleje Dolnośląskie zaprezentowały wizualizację Elfa2, czyli ezt nowej generacji, produkowanego przez bydgoską PESĘ. Podobne pojazdy eksploatowane są m.in. przez Koleje Śląskie, Koleje Wielkopolskie oraz Przewozy Regionalne w województwach Podkarpackim i Kujawsko Pomorskim.
Nowy Elf dla Kolei Dolnośląskich będzie 5-członowy, o długości 90,5 m. Jednorazowo pomieści się w nim ponad 540 pasażerów, w tym 251 na miejscach siedzących.
Podróżujący będą mieli do dyspozycji strefę malucha, dwie toalety spełniające normy TSI/PRM, gniazda 230V i USB, Wi-Fi, defibrylator AED, 8 miejsc dla rowerów.
ELf2 dla KD zostanie wyposażony w nowoczesne systemy sterowania, w tym ETCS poziomu 2. Będzie miał również drzwi kabiny maszynisty.
– Bardzo nas cieszy decyzja Kolei Dolnośląskich, jestem przekonany, że będą tak zadowolone z Elfów2 jak inni przewoźnicy, a zapewniam, że Pesa zrobi wszystko, by zachęcić KD do skorzystania z opcji i zamówienia kolejnych pojazdów – powiedział po rozstrzygnięciu przetargu Maciej Maciejewski, Dyrektor Sprzedaży Rynku Kolejowego Pesa Bydgoszcz.
Pesa wyprodukowała do tej pory ponad 180 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które są eksploatowane w większości polskich regionów. W ostatnim czasie spółka zakończyła dostawy Elf2 dla Kolei Śląskich, a w tej chwili realizuje zamówienia ezt dla Kolei Małopolskich, Kolei Wielkopolskich i czeskiego prywatnego przewoźnika Regio Jet.
Poza elektrycznymi zespołami trakcyjnymi spółka realizuje produkcję i dostawy kolejnych pojazdów dla Kijowa, Sofii, Gdańska, Tramwajów Śląskich i Częstochowy. Od kwietnia Pesa przekazała kolejne 11 pociągów do Niemiec, a dostawy dla DB mają zakończyć się we wrześniu. Do Włoch wyjechały już 4 z 14 zamówionych dodatkowo przez Trenitalia pojazdów ATR220Tr. Pod koniec maja dostarczono czwarty pojazd zamówiony przez Kolej Białoruską. W ostatnim czasie Pesa podpisała umowę na dostawę 16 tramwajów dla miasta Jassy w Rumunii, przedstawiła także najlepszą ofertę w przetargu na dostawę kolejnych tramwajów dla Torunia.